Gå til innhold

Mine 3 første fallskjermhopp fullført!

GolfBag

Anbefalte innlegg

Hoppester sier:

Gjør klar

Still på staget

OK

*jeg tar en kunstpause og ser opp i vingen*

Så sier jeg:

Ett tusen

To tusen

Tre tusen

Fire tusen

Fem tusen

YEEEEEHAAA! Skjerm flyr!

Mens jeg holder den villeste banan-pressen for å få rett tyngdepunkt.

Fytti fittefaen så rått! fallskjermkurs anbefales, jeg skal definitivt begynne å hoppe regelmessig. Hvis noen leser dette og blir interreserte så bare skriv litt her så kan jeg svare etter beste evne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoppester sier:

Gjør klar

Still på staget

OK

*jeg tar en kunstpause og ser opp i vingen*

Så sier jeg:

Ett tusen

To tusen

Tre tusen

Fire tusen

Fem tusen

YEEEEEHAAA! Skjerm flyr!

Mens jeg holder den villeste banan-pressen for å få rett tyngdepunkt.

Fytti fittefaen så rått! fallskjermkurs anbefales, jeg skal definitivt begynne å hoppe regelmessig. Hvis noen leser dette og blir interreserte så bare skriv litt her så kan jeg svare etter beste evne.

Så la meg gjette... du er glad for at du lever? :D

Lenke til kommentar

Nix... jeg er glad for at jeg turte og at jeg nå har en ny hobby.

Linekurs koster ca. 5000

AFF koster ca. 10000

Det er raskere progresjon med AFF og fra max høyde med 2 instruktører med en gang. Linekurs er kun 3000 fot (1000 meter), men det var dette jeg tok.

Lenke til kommentar

Bakken er så langt nede at den ikke virker faretruende nær... har ennå ikke hørt om noen som har kjent høydeskrekken komme. Det verste var å stole på at skjermen skal redde deg fra døden.

Under skjermkjøring har du det også så gøy at du heller ikke merker noe særlig til høyden. 360 og piruetter går som en lek selv med elevskjermer.

Lenke til kommentar

Elsker slike adrenalinkick.

16 år, så vet ikke om jeg har lov til å gjennomføre fallskjermkurs?

Hoppet strikk fra 90m i Kyprus i for-fjor, og er uten tvil det villeste jeg har opplevd;

du hopper deg skjelvende bort til plattformen etter å ha skrevet under på at en hopper helt på eget ansvar. Med beinene fastbundet til "rubber-Latex", og derfa en kraftig strikk som du ser svinge under plattformen, heises du du opp, sakte, men sikkert.

Medfølgende har du en "svart-english dude", som fanger ditt paranoidiske blikk, og prøver straks å sette deg på andre tanker, som om det kunne vært mulig.

Etter de lengste minuttene i ditt liv (for en med bare 15-års livserfaring), hører du din "alrite` my friend, we`re there, now, jump careful towards the edge". Du husker ikke på den enorme dra-kraften til tauet under deg, og tar et stilfullt, høyt hopp, og langt gikk det dermed også. Tenk å miste helt kontroll, og du kjenner ikke bakken under føttene før den absolutte enden av plattformen, din svarte venn, reddet deg fra å fly ut der og da. (aldri vært så redd i mitt liv!)

Når tiden er inne, og du står "trygg" og sikker på kanten, blir de siste orene du hører "3, 2, 1, GO!", og du tar et stup-hopp før du klarer å tenke deg om.

Det er seriøst vildere på vei ned enn det en forestilte seg, og du ser det glitrende vannet komme nærmere og nærmere, og når du har kommet til pungtet hvor du blunder, og kjenner at du toucher vannet, så er du pluttselig på vei opp igjen.

Det var slik jeg opplevet strikkhopping, ganske sinnsykt.

Og nevnete jeg at jeg skreik som ei jente hele veien? :p

Strikkhopping er en ting en ganske mange har gjennomført, inkludert søstren min.:hrm: Men det gjør det ikke mindre gøy. Det også anbefales på det sterkeste, og stiller ikke krav til deg selv.

Når alderen er inne må jeg få gjennomført fallskjermkurs, uten tvil.

Lenke til kommentar

Strikkhopping er nok et kick det også, men der har man ikke kontroll over situasjonen. Det som er kult med fallskjermhopping er at man samtidig må holde hodet kaldt for å utføre planlagte manøvere.

Første hoppet er du så konsa om å hoppe riktig at du nesten glemmer at du er i lufta i det hele tatt.

Fallskjermkurs er mulig fra fylte 16 år med underskrift fra foreldrene og fra 18 år når du vil det selv. Forsikring for første året er med i prisen, men denne får vi da inderlig håpe at du ikke får bruk for.

Lenke til kommentar

Det nærmeste jeg har vært noe i fallskjerm, var og henge etter en båt i kypros. Ganske digg det og, men det gir ikke noe spes kick. tviler sterkt på at jeg hadde turt og hoppe i fallskjerm. Men strikkhopp tror jeg at jeg skulle klart og komt meg gjennom. Men det kan jeg vel ikke si noe om før jeg står på kanten , og skriker som en ungen om at jeg vil ned :(

Lenke til kommentar

Jepp... utrolig nok er det flere som vil drive med strikkhopping (til tross for større ulykkesrisiko). Først og fremst tror jeg dette er fordi man ikke selv er ansvarlig for å holde hodet kaldt.. Fallskjermhopping blir skummelt siden man skal huske på allslags ting.

Lenke til kommentar

du vet hvorfor fuglene synger assa? heh

var hakket før jeg melde meg på kurs i høst. skydive oppdal holder kurs helt ut oktober. jeg bor bare en time unna oppdal, å tenkte at detta går glatt, så jeg solgte crossen min, å skulle til å melde meg på kurs! men så fant jeg ut at de kjørte mye av teorien i trheim, å dra dit mange ganger er uaktueltisk! så jeg la`n på is. men neste sommer skal jeg starte på tekniker`n på gjøvik, å da blir jeg med i hagl! men tenkte å ta aff kurs hos oslo fsk, på østre æra. tar ei uke å koster ikke så veldig mye mere. ska bli grisefett :dribble: så nå står det bare på å spare nokk penger til kurs å skjerm, å endel cash til skoleåret.. :hrm: men tenkte å ta ett tandemhopp i vinter bare for å teste. en kompis av meg jobber med en som meldte seg på linekurs, var sikkelig gira å tenkte at detta er susen. "ekstrem type" å alt, men han bremsa for mye ellno før landinga tror jeg, så han fikk røff landing. å han skulle aldri hoppe skjerm mere trur jeg. his bad! jeg gleeeeeeder meg

Lenke til kommentar

Min far har hoppet aktivt fallskjerm i over 15 år, men gav seg rett før jeg fylte 16. Han fikk ikke lov å hoppe mer av moren min, og solgte derfor skjermen sin.

Det var egentlig meningen at han skulle ta meg med på et hopp på min 16-års-dag, men det ble logiskt nok ikke noe av.

Jeg har fremdeles lyst, men det er så forbannet dyrt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg hoppet selv i sommer 2004 før militæret og hadde tenkt til å hoppe i år også etter militæret, men jeg skadet kneet noe jævlig i tjeneste og måtte operere (ny operasjon i slutten av mnd). Så jeg ble nødt til å utsette det til neste år. Men hvis jeg har nok cash på konto skal jeg ta lappen i 2006. Gleder meg til å hoppe igjen. Det er så ubeskrivelig tøft. Mirann lurte på om det er dyrt, jeg betalte 3500kr inkludert dvd film av mitt eget hopp (dvd = ca 700kr ekstra). Hvis du ser i profilen min er det bilde av meg på vei ut av flyet i 12000 fot. :)

GolfBag: Håper du består da, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...