The_Norsemen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hei.. eg har xfx 6800GT... Kjernetemp i grafisk er på 59C Omgivelsestempraturen er på 41C og hvordan klokker eg dett? Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 akkurat som du klokker alle andre kort .. laster ned et prog som heter rivatuner og stiller litt og litt opp på frekvens til du får artifacts . så litt ned igjen for og så det optimalt. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 For å kunne klokke så må du ha tilgang til å forandre på hastighetene til minnet og core. Her bruker jeg Coolbits som er integrert i Nvidia's programvare for skjermkortet. Coolbits kan man laste ned her. Ellers hvordan man gjør dette videre så går man på "clock frequency settings", så velger du "manual overclocking" og stiller "Settings" til "Performance (3D)". Så er det bare å stille, men jeg økte ikke mer enn med 5MHz på Core og samme på minnet. Men som sagt så sjekk temperatur, og se først og fremst på temp under Load, og følg med slik at du ikke får streker og slikt med masse farger under benchmark, da må du begynne å stille tilbake til dem forsvinner! men som sagt, temperatur er en farlig fiende med spesielt stock kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå