eplee Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Vet ikke om denne er helt riktig plassert men... åssen lager man sånne bilder der det hvite rundt blir "gjennomsiktig"... hvis noen skjønner.. hvilket program bruker man til det? slik bildene er her ... takker for hjelp Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kanskje du kan prøve å forklare det litt bedre? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Du tenker på at du vil ha deler av et bilde gjenomsiktig/transparent? I såfall er dette enkelt gjort i Photoshop eller Gimp. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) forklere bedre.. hm .. for exempel bryllupsdag.. ser bildet slik ut , mens på siden ser man rutemønsteret "gjennom" bildet.. hvis det var enklere.. Hva er gimp? noe som er gratis:D? nå må jeg legge meg. får håpe det har kommet fler svar i morgen Endret 4. september 2005 av eplee Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hva er gimp? noe som er gratis:D? The GNU Image Manipulation Program Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) lagrer bildet som gjennomsiktig (mente transparent) gif! Endret 5. september 2005 av gladsild Lenke til kommentar
eplee Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Har lastet ned gimp nå! .. hvis jeg åpner et bilde nå.. der jeg vil at det rundt skal være gjennomsiktig/transparent ..? hva gjør jeg ? Noen som kan være så snille å forklare ? (: Endret 5. september 2005 av eplee Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 der jeg vil at det rundt skal være gjennomsiktig/transparent ..? hva gjør jeg ? Trykk på Lag-menyen, velg Gjennomsiktighet og «Legg til alfakanal» (eventuelt Layer > Transparency > Add Alpha Channel). Trykk Z på tastaturet og trykk midt i et sammenhengende område du vil ha bort, og trykk så på CTRL+K for å fjerne det. Så kan du finpusse med viskelæret (Shift+E). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå