Earendil Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Korleis kan eg kjøre Mac på PCen min? Har høyrt at eg kan bruke VirtualPC til dette. Det var også ein guide eg såg på eit forum, men finn den dessverre ikkje igjen. Nokon som veit kvar den guiden ligg? Edit: Visst dette på nokon måte stridar mot retningslinjene, så bør ein moderator stenge tråden. Sjølv er eg ikkje sikker på om denne tråden er "lovleg" eller ikkje. Endret 4. september 2005 av Earendil Lenke til kommentar
wotg Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Viritual pc funker andre veien. Dvs. hvis du vil kjøre windows på mac. Er faktisk ikke sikker på om det finnes noe program for å kjøre mac på pc Men hvorfor vil du mac`e på en pc i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Fikk til no. Kvifor eg vil ha Mac på ein PC? Fordi at eg likar betre å jobbe med Mac og eg vil ikkje kjøpe ny HW. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Den distribusjonen du har av Mac OS X for x86 er ikke særlig lovlig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Gidder ikke kjøpe seg en macintosh, bruker heller en utviklerversjon for x86 som er ulovlig. Jaja, du kan ihvertfall ikke forvente noen stabilitet. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 testet dette her om dagen, kjørte OSx86 tiger gjennom en emulator så det kjører virtuelt.. funket sånn greit, men ikek no jeg vil bruke =P skal man bruke mac OS, kjøper man seg en Mac rett å slett... Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du kan bruke VMWare til å kjøre OSX86 med, siden det er basert på Darwin, som er en BSD-variant. Uansett er dette svært tregt, så skulle du hatt tilgang på en utviklerplate, ville jeg installert det på en egen disk/partisjon istedet. Selv om dette er noe..ulovelig, tror jeg det vil skaffe Apple mye pr, og det trenger de også. Likevel, hvis du vil kjøre Mac OS X ordentlig, kjøp en Mac Lenke til kommentar
keemzn Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har kjøpt meg den nye iMac G5 for veldi kort tid siden å er ganske nybegynner på området.. jeg har hørt at d går ann å kjøre spill og programer for windows.. Hvordan gjør jeg d?? noen som kan hjelpe meg her?? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har kjøpt meg den nye iMac G5 for veldi kort tid siden å er ganske nybegynner på området.. jeg har hørt at d går ann å kjøre spill og programer for windows.. Hvordan gjør jeg d?? noen som kan hjelpe meg her?? 5215393[/snapback] Gjennom Microsoft VirtualPC. Lenke til kommentar
keemzn Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det sa meg desverre ikke så mye.. kan du forklare litt mer spesifikt? Lenke til kommentar
enl Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 VirtualPC er en emulasjonsprogramvare som lar deg kjøre Windows XP fra Mac OS. Denne programvaren selges bundlet med en XP-lisens. En annen mulighet er å kjøre wine for Darwin/mac os, men denne trenger en del konfigurasjon for å funke ordentlig. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Altså, Virtual PC er stort sett no go for spill (med unntak av lite ressurskrevende og eldre spill, såklart). Wine til Darwin/Mac OS, aka. Darwine kan ikke kjøre x86-binaries, så den er det lite hjelp i. keemzn: PiRANhA sa deg alt du trengte å vite. Har du hørt om google.com før? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det sa meg desverre ikke så mye.. kan du forklare litt mer spesifikt? 5220867[/snapback] Mer spesifikt? Installér Microsoft VirtualPC. Lenke til kommentar
keemzn Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg lastet ned en sånn 45 dagers Trial på microsoft.. men d er bare .exe filer så jeg ikke får kjørt på mac.. MÅ jeg kjøpe d før jeg får prøvd d?? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg lastet ned en sånn 45 dagers Trial på microsoft.. men d er bare .exe filer så jeg ikke får kjørt på mac.. MÅ jeg kjøpe d før jeg får prøvd d?? 5247203[/snapback] Huff - ser sånn ut ja! Jeg er GLAD jeg slipper Microsoft søppel på min Mac, selv fikk jeg tak i VirtualPC med WinXP Pro gjennom jobben - og naiv som jeg er, trodde jeg at det var mulig å laste ned en trial... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Her er link til Virtual PC for Mac, den som er postet er for å kjøre flere Win på en og samme PC... http://www.microsoft.com/mac/products/virt.../virtualpc.aspx Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Her er link til Virtual PC for Mac, den som er postet er for å kjøre flere Winpå en og samme PC... http://www.microsoft.com/mac/products/virt.../virtualpc.aspx 5255566[/snapback] Er fremdeles ingen nedlastning der (den som ligger der er kun en update)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå