jULF Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg skal skaffe meg en Ny Pc og derfor overveier jeg AMD X2!! Men,av alt jeg har lest om disse SuperCPUene så finner jeg hele tiden ut at De sliter i kombinasjon med enkelte Hovedkort!!(Noe med Bios) Det Har gått i surr!! Så kan noen venligst komme med forslag til Gode Hovedkort til Amd X2! CPUen det dreier seg om er 3800X2 Eller 4200X2 Har Soundblaster Audigy 2 Noe Pro platinum eller noe borti der! Har tenkt til å få med et bra nettverkskort med GBit Router! Ja..... Det var vel det!! God jakt! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har DFI NF4-DAGF selv, billigste jeg fant. Funker helt supert. Lenke til kommentar
jULF Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Takk, skal ta en titt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Asus A8N-SLI Premium er bra,har det selv etter at jeg forlot DFI og ja det er meget bra og stille da det har passiv kjøling som fungerer. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Men,av alt jeg har lest om disse SuperCPUene så finner jeg hele tiden ut at De sliter i kombinasjon med enkelte Hovedkort!!(Noe med Bios) Ja, disse prosessorene krever en høvelig oppdatert BIOS for å fungere knirkefritt. Det verste som kan skje er at kortet ikke starter rett ut av esken med en X2 montert, slik at man må benytte en eldre CPU bare for å få oppdatert BIOS. Det er riktignok mulig å ta BIOS-brikken ut under drift og flashe, men det anbefales ikke hvis du er rimelig "fersk i gamet". Og da må man uansett ha en annen maskin i drift. Dette handler strengt tatt ikke om kvaliteten på hovedkortene, men snarere hvor effektive produsenten er når det gjelder BIOS-oppdateringer (det varierer stort). Ethvert kort vil få problemer hvis ikke BIOS er tilpasset, men erfaringsmessig er gråsonen ganske stor på dette feltet. Et tips er å bruke bare én minnebrikke hvis man har en versjon som er "halv-kompatibel". Nylig lanserte hovedkort vil trolig ha X2-kompatibel BIOS fra fabrikken - det var tilfelle med mitt nForce3-kort, som kom for kanskje to-tre måneder siden. Det kan også tenkes at vennlige nettbutikker (f.eks. Netshop) kan hjelpe deg. Jeg kjenner til at norske nettbutikker har tilbydd seg å flashe hovedkort for kunder Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 mitt A8N Sli deluxe som jeg kjøpte for noen uker siden, starta med en X2 men det var unknown cpu og sånt hk`et viste ikke hva slags cpu helt konkret som satt der. men etter oppdatering av BIOS så funka alt som det skulle. har bare ikke fårr Cool & Quiet til og funke.. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 har bare ikke fårr Cool & Quiet til og funke.. Hva med å sjekke HW.no's egen guide "Aktivere AMDs Cool'n'Quiet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå