Sauron Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Hei! Har en gammel PII 400MHz som har 512Mb minne og en harddiskpå 6189Mb. Har også en IBM Deskstar 60Gb fra "death"- serien.. (de som ble laga i polen) Dette innlegget var egentlig ment til å få gode forslag om hva denne maskinen kan brukes til?? Alternativ II, Hvor mye ville du gitt for denne maskinen om den ble solgt uten 60GB disk, altså kun 6GB? Sprø ideer om datamaskin tortur & research nå!! Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har ikke så mye peil. Men den er sikkert bra som server eller til å ha et eldre OS på eller flere. Personlig er jeg en gjerrigknark men jeg skulle da ha bladd opp en tusenlapp for maskinen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 hm. personlig ville jeg heller kjøpt et via "eden" mini-itx hovedkort (c3 800mhz cpu (tilsvarer p2-400, sånn ca.), integrert skjermkort med tv-ut, nettverkskort, lydkort) til en knapp tusing. 6gb disk finner man i bosset, og 512mb ram koster en slikk og ingenting. dvs.. du ville ikke fått mer enn 700-1000kr av meg. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Hvor mye ville du gitt for denne maskinen om den ble solgt uten 60GB disk, altså kun 6GB? Du vil ikke selge den til noen av oss. Du vil selge den med windows, office og masse spill ferdig installert og optimalisert gjennom annonser i lokallavisa til noen som ikke har peiling på data. Da vil jeg tro du kan få 2000 kr for den. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 2000 kroner er forsåvidt ikke mye idag for en maskin. Sikkert like greit å beholde den selv da.. får jo ny pc med 8-900Mhz til bare 4-5000.. så hvem i huleste vil betale 2 for en på 400Mhz på QXL svermer det med laptopper til den prisen, ikke bra men fungerer.. Gi den til Redd Barna i Afrika!! de kan lære om Windows, sende meg eMail og sånn.. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg sitter på en 400MHz akkurat nå jeg. Ligger å venter en ny PC i postkasse(så å si), men jeg kommer ikke til å kvitte meg med denne PC'en. Denne skal jeg bruke som musikk-anlegg og evt. server når det trengs når jeg får koblet opp den nye pc'en min. Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Enig!!! gi den til noen i afrika der de trenger så de kan surfe og sende mail til oss! La de få prøve litt av vår DIGITALE glede vi tar for gitt. Lenke til kommentar
Defender Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Det du kan gjøre med en gammel PC er å sette den i bokhylla, fylle den med Mp3 filer og koble den til stereo anlegget. Bruk en liten skjerm (så ser det penere ut). Så har du et digitalt stereoanlegg. :smile: Lenke til kommentar
ba1der Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Sett inn ett 100 megabit nettverkskort og ett skjermkort med TV-ut. Installer en Linux kernel med de modulene du trenger for å spille DivX filmer. Mal den i samme farge som TV, stereoanlegg osv. Vips så har du en dedikert box for å spille DivX. Enten fra en annen maskin over nettverket eller via en CDROM spiller. Fyll opp 80Gig disken med DivX, så har du ett lite filmbibliotek der også... så lenge det varer :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå