eirikJO Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hei. Jeg har en pc som ikke vil starte. Jeg mistenker hovedkortet. Følgende skjer når jeg trykker på "power": Hdd lampen lyser sammen med power lampen på kabinettet. Det kommer ikke opp noe bilde på skjermen. Ikke det som viser hvilket skjermkort som er installert eller mulighet til å komme inn i BIOS. Hører ingen ting fra harddisker. CPU vifte starter. Pc'en vil ikke slå seg av dersom jeg holder inne power-knappen. Takker for hjelp! Endret 4. september 2005 av eirikjo Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Prøv clear cmos ved å ta ut batteriet på hovedkortet i noen sekunder mens maskinen er avslått. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Dukket problemene opp helt plutselig, eller har du nylig vært inne i kabinettet og fikset litt? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Dukket plutselig opp. har ikke vært inni pc'en med noen skrutrekker på år... Har ikke forsøkt å ta cmos. Det er verdt et forsøkt.. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Prøv clear cmos ved å ta ut batteriet på hovedkortet i noen sekunder mens maskinen er avslått. Da var det forsøkt. ingen forandring. Noen andre ideer om hva som kan være galt eller mulig løsninger? Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Reset kortet. Tre pinner på HK der to er strappet. Flytt strapp, kobe til strøm, slå av og fytt strap tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå