monika Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Endelig kom Volvoen min! Viser til innlegget under samme forumet datert den 13/6-2005 hvor jeg fikk beskjed om at jeg måtte legge inn info når bilen er kommet. Nå er den her! Var og hentet den i Gøteborg den 1/9-2005. Gikk som en klokke! Volvo V70 1998; deilig anlegg med CD og kassett, iskaldt klima, AWD, 193 hester, turbo, 7 seter i sort skinn, blågrønn metallic, memory i setene, automatiske kjørelys (noe som de tyske importbilene av og til mangler), helårsdekk på greie alu-felger.... Tror den har alt jeg ønsker meg.... Målte den til literen på mila, og da lå vi i perioder i litt høyere hastigheter enn 70 på de svenske motorveiene. Skinnet er litt tørt, men blir nok mykt og fint med litt skinnfornyer.... Den har gått et stykke, men det er jo ikke noe problem for en Volvo. Og de amerikanske veien er jo ikke sammenlignbare med den norske E-18 på sørlandet, akkurat.... Motoren er støvete, men det tyder jo på null oljelekkasje! Føler meg ganske så heldig akkurat nå, etter noen uker i uvisshet om den kommer, eller om forhandleren har tatt seg en laaaang ferie for mine penger....! Skal reise til Kristiansand i morgen for å betale momsen. Skal vente med å betale de andre avgiftene, for må vel få fatt i sideblinklys til bilen. Er bare Volvo-emblemer der pr. idag. Men alle de andre lysene er som på de norske Volvoene. Har det amerikanske vognkortet, så jeg regner med at alt går greit. Noen som har andre erfaringer? Den kommer nok for salg snart.... Sjekk finn.no ved jevne mellomrom, for dette frister til gjentakelse! Håper å få rundt 240 000 for den - det er den verdt. For ellers har jeg litt lyst å ha den selv.... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Nice, grattis med ny bil. Ikke hver dag en ser damer som importerer bil, spesielt ikke fra USA. Det står det respekt av.. Måtte ikke momsen betales på grensa..? Trodde de var ganske strikse på akkurat det..? Du må vel forøvrig også ha nye E-merka lys, må du ikke..? Europa følger vel et annet lysdirektiv enn USA. I tillegg må vel bilen inn på godkjenning hos noen spesifikke trafikkstasjoner, siden den kommer fra USA. Er vel en 4-5 stasjoner som har lov å godkjenne importbiler fra USA. Så har du vel bare plass til et lite høyt skilt bak, noe du kanskje bør påpeke ved godkjenning, slik at kontrolløren legger dette inn i systemet. Har vært med på at feil skilt blir lagt inn i godkjenningsregisteret, og det var litt styr å få det retta opp, samt at det kan ta litt tid.. Forøvrig, hvilken bil er den røde som står bak..? Ser et panserscoop, så det er vel noe morsomt noe..? Hvordan har bilen blitt frakta (siden den er såpass skitten)..? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 grattis med bilen ja! Men jeg synes du skulle ha beholdt den, en såpass bra og super bil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå