scoot Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Tips til Peec_Sfx, personangrep er ikke så lurt, du bør redigere det før det kan få konsekvenser ( prøver ikke å leke mod eller noe, prøver bare å være snill ). Jeg synes nå at GPR er kjempe rå jeg da, ser så sinna ut Lenke til kommentar
Viddi_boy Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Suzuki tsx me malosi trimm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Trimming av mopeder er faktisk helt lovlig. Det som er forbudt er å kjøre med de på offentlig vei. Edit: Men veldig få er klar over mulige konsekvenser av å kjøre trimmet. Endret 5. september 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 men ja, som sakt bor jeg på landet, og jeg har ikke hørt noen blitt tatt her ute med trim, ikke mange hvertfall! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hørt skumle rykter om at på AM6-motorene (Rieju ,Motorhispania, Aprilia) så må en bytte omtrent halve motoren om man skal trimme no særlig. (veiv, clutch, tenning....) Kjenner en med en vanlig original usperra Rieju SMX som sliter fælt. Tåler ingenting hardkjør. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 hmmm..skal høre med noen av de "store gutta" som kjører 1000cc osv, så kan jeg s fordi jeg kjenner en som selger mopeder til vanlig også.. foressten hva har dere med aprilia rs 50 cc fått så langt,av topp fart? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hørt skumle rykter om at på AM6-motorene (Rieju ,Motorhispania, Aprilia) så må en bytte omtrent halve motoren om man skal trimme no særlig. (veiv, clutch, tenning....) Kjenner en med en vanlig original usperra Rieju SMX som sliter fælt. Tåler ingenting hardkjør. Tenninga trenger du vel ikke bytte, og veiva bør byttes generelt når man trimmer. Clutchen er grei og bytte. Men det MÅ ikke byttes. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Har hørt at originaltenninga reduserer spenninga over et visst turtall. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jeg sier bare det jeg har hørt pluggen,nothing moore.. Ikke sånn ment, men i de fleste Derbi-eieres øyne, så er am6 ikke verdt å nevne en gang Ikke for å være kjip eller noe, men ikke kall en Derbi-motor for am6 igjen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Suzuki tsx me malosi trimm Raser fortere enn du klarer å si banan... (håper ikke dette anses som personhets mot Suzuki og Malossi ) Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 jeg vil gjerne ha en litt nyere en suzuki tsx,og dessuten ville jeg heller kjøpt meg en honda mt5, vis jeg skulle kjøpt meg en litt eldre moped.. Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Har hørt at originaltenninga reduserer spenninga over et visst turtall. Noen AM6 _coiler_sperrer på ca 10k En trimcdi/coil koster 395 så det er ikke noe problem. De værste hardcore som trimmer har også Trimtenning som noen nevnte ovenfor. Det er forholdsvis kostbart,kun for og tyne et par til hk ut av motoren. Det som er den store fordelen med AM6 er jo at mange kan skru på den. Kvaliteten er hva du gjør den til: Om du kjører gris og ikke vedlikeholder må du nesten regne med at det skjer noe. AM6 brukes av: Yamaha,Motorhispania,Aprilia,Malaguti og Rieju Det er lett og skaffe deler, Både nytt og brukt. Og det finnes jo et lite hav av forskjellig trim til Am6 Am6 er vel kjent for og gå best av de forskjellige motorene om man har "lett" trim. (derbi går litt bedre orginalt grunnet litt mer hk org) Endret 6. september 2005 av Hi-Fi Lasse Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 HVILKEN moped Uansett, skaff deg lett mc lappen. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 HVILKEN moped Uansett, skaff deg lett mc lappen. Ikke alle har råd til den goden Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) HVILKEN moped Uansett, skaff deg lett mc lappen. Ikke alle har råd til den goden Riktig som scoot sier.. Det koster en del penger.. Lettlappen: ca 13k +- Lettsykkel: ca 25-30k +- For den prisen har man en grei Nsr eller Rs feks.(det er klart man kan få rimeligere sykler og men da er ofte årsmod og km stand deretter) Man er i allefall fort oppe i 40k++ Det synes jeg er mye penger i allefall.. Til trådstarter: Siden det virker som om du liker racing sykler så ville også kikket på: -Yamaha Tzr -Rieju Rs2 Men skulle jeg kjøpt meg ny moped så hadde det nok blitt en Derbi DRD Sm tror jeg Endret 6. september 2005 av Hi-Fi Lasse Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Vet ikke hvordan kvaliteten på Yamaha TZR er, men den er syyyyyyykt tøff! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) TZR har AM6 motor, så motorkvaliteten er vel som på Rieju, Motorhispania, Aprilia osv. Den finnes i 125cc versjon og, vet ikke hvilken motor den har da. Yamaha YZF R6(600cc)/R1(1000cc) er nesten helt like, har flere ganger sett en TZR, og trodd at det var en YZF. TZR YZF R1 Endret 6. september 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
scoot Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Kåpene på TZR er etter min mening overdrevent store! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 tenkt på det, men blir dyrt, har penger til det! men jeg er litt interessert om et finnes no bra mopeder for tiden! Ha ha, at det går an. Ikke råd til lettmc-lappen? Her skal du kjøpe deg moppis til 32.000 også har du ikke råd til lettlappen? Hva med å kjøpe deg en pent brukt 125 ccm til 24.000,- og bruk 8.000,- på å ta lappen? Dadah!! D'oh Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 tenkt på det, men blir dyrt, har penger til det! men jeg er litt interessert om et finnes no bra mopeder for tiden! Ha ha, at det går an. Ikke råd til lettmc-lappen? Her skal du kjøpe deg moppis til 32.000 også har du ikke råd til lettlappen? Hva med å kjøpe deg en pent brukt 125 ccm til 24.000,- og bruk 8.000,- på å ta lappen? Dadah!! D'oh Hvor får man lettmc lappen til 8k? Alle de jeg kjenner med lett lappen brukte ca 14k tilsammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå