Månebaronen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Driver nå og installerer Windows XP Pro x64 Edition, og opplever det jeg fryktet; det går ikke helt uten problemer!.. Antar flere har kompatibilitetsproblemer, så dere må gjerne komme med flere x64-relaterte problemer i denne tråden. Problem: Jeg forsøkte å installere "Symantec AntiVirus Small Business Edition 8.1" men fikk straks melding om at installeren kun kunne kjøres under 32bits og ikke 64bits system (sånn omtrent..). Jeg tenkte at da følger jeg like gjerne Windows sin link til Microsoft sitt tilbud om ett års gratis antivirusprogram "EZ antivirus". Dette må jo virke da dette linkes til direkte fra "Windows security center"!? Installasjonen gikk helt uten problemer og maskinen ble scannet og friskmeldt. Men; real time protection er ikke mulig å aktivere!? Det vises som enabled under Scan settings, men statusen vises som ikke aktiv. Jeg har lisens på symantec'en men har jeg mulighet for gratis konvertering til x64 versjonen? Jeg har lisens for inntil fem maskiner men det er kun en av disse som kjører XP 64.. (Jeg har en AMD 64-basert maskin) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Vet det er flere som sliter med Win64 og kompatibilitet med drivere og programmer. Kan ikke svare deg ang. Symantec/Norton, men jeg kan fortelle deg at Avast Home funker på Win64. I tillegg er den gratis og mulig å få på norsk! Grunnen til at du må registrere deg er for å få en lisens som gir deg oppgraderinger i 14 måneder. Les mer på siden. Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Avast er nå installert og driver å scanner maskinen min. Dette duger nok i massevis tenker jeg! Tusen takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå