Gå til innhold

Radeon 9700 vs NV30

Chip

Anbefalte innlegg

Dette blir en spennende kamp... Siden ATI kommer ut med sitt kort om ikke så altfor lenge, må vi jo forvente at nVidia har noen skikkelige kraftsaker på gang...

Hva vil bli å foretrekke? Er det kommet ut noe uoffisielle specs på nv30 noen steder?(såkallede rykte-specs??)

Hva kan vi forvente av nv30? Hvordan er dette i forhold til r300??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tidlig for en RV-300 vs NV-30 ennå, men her er litt info om NV-30.

nVidia kommer til å gjøre det de kan for å ta tilbake ytelsestronen fra Ati, det er jeg overbevist om. Om de klarer det innen rimelig tid, f.eks før Ati kommer med RV-300 produsert ved lavere micron og dermed høyere klokkefrekvens, gjenstår å se.

Jeg ser ikke vekk i fra at nVidia "allierer" seg med id, og ordner til Doom3-benchmark-krig med Ati. :wink:

Lenke til kommentar

Det som kommer til å ødelegge mye er at alle nvidioter (og noen andre) venter på NV30... Litt synd, for vi vet ikke mye om den enda.

Tror nok ikke Nvidia slipper det kortet før det yter bedre enn r300 (hvis de får det til innen rimelig tid) De må enten ta igjen glippen nå med ytelse eller pris. Ingen tvil =) (Håper det blir begge)

Håper ATI får noen poeng nå =) (selv liker jeg Nvidia best, pga drivere, men konkurranse har aldri skadet noen :wink:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 13:17, Rafael skrev:

Må ikke den støtte Dx10 da?

Tenkte på navnet Radeon 10000..

Om vifta til r300 er like bra som r200's eller i nærheten så skal jeg kjøpe det først. Så Kabinett og nytt hk med agp 8x :razz:

Det blir vel et navnebytte på Dx10 kortet demses mest sannsylnlig, 3. generasjoner med Radeon... GeForce er jo i utbyttingsfasen nå. Etterhva jeg har lest i det siste så skal vist ikke ATi lage noen 0.13micron R300 kort allikavel :sad: De går enten for AFR R300 eller rett på RV350/R400.[sarkasme]Rykter er flott[/sarkasme]

http://www.rage3d.com/#1028660962

"ATi does not have plan to make Radeon 9700 to be based on 0.13 micron process but the next generation R350 will and it is scheduled to be launch by first half of next year and supports DirectX 9.1"

Lenke til kommentar

Det som kanskje er litt rart med ATi slipper 9700 så tidlig, er at vi ikke får utnytta directx 9 støtten før den kommer ut(var det ikke på starten av neste år?) og så er det den AGP 8x støtten som ikke finnes å få tak i ennå. Venta litt så hadde vi kanskje også sett støtte for DDR II minne.

Men jeg SKAL jo ikke klage... for all del, det er jo et djevelsk rått kort. Må ha det. Bare må ha det.

Regner med at det blir panisk tilstand i alle nettbutikker, så følg det gamle, men likefullt brukelige ordtaket: Den som kommer først til mølla...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...