maze Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Mitt kjøretøy er altså en Nissan Primera 91 2,0 slx Kjøpte bilen i sommer for 18.000.- og er veldig fornøyd hittil. Litt småplukk er det jo men er jo bare gøy ha litt å mekke med. Det er heftig anlegg på vei og har startet såvidt med kabling nå. Og tenkte jeg skulle lage en liten worklog på det. I tillegg kommer det noen bilder og tips ettrhvert som jeg fikser småplukk som at høyre, bakre vindusheise motor er gåen. bakrute vindusvisker virker ikke osv. Fakta om bilen. Nissan Primera 91 mod 2,0 slx 115hk Mørke grå metallic Diverse utstyr: Elvinduer rundt hele, elspeil, ekstra fjernlys, sentrallås og servo. Så har jeg såvidt begynt å legge opp kabler til anllegget som jeg fårhåpentlig vis får i posten kommende uke. Det jeg har lakt opp til nå er 8mm2 strømkabler til cd spilleren med en 30A sikring. Strømkabelen er er bare stripset fast provisorisk Fordi det kommer en 21mm2 ledning til som skal gå der så da stripser jeg de skikkelig sammen når den er på plass også. Fine 8mm2 kablene. Skikkelig jording er viktig. og fant et fint punkt bak hanskerommet. Målte resistansen på jordings punktet. Målte mellom enden på den 3 meter lange jordkabelen (som vil bli kuttet av en halvannen meter) og en bolt i motor rommet. Målte ingen reistans. Instrumentet viser 0,3 ohm men det er det jeg måler mellom målepinnene også så det er bare resistansen i målingkablene. så det vil si at resistansen er mindre en 0,1 ohm. Viktig med lave resistanser i ledningene for en resistans på 0,1 ohm og en strøm på 30A vil det si et spenningsfall på 3v og det vil vi ikke ha noe av. Men ser greit ut så langt. Fine motor rommet. For flere bilder trykk her! Updater kommer etterhvert som jeg får gjort mer. Følg med :!: Og kom gjærne med kommentarer Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Der har du en bil som aldri,aldri dør Knall bil Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 jøss, hvor langt harn gått egentlig? Var jo billig for en så bra bil. Lenke til kommentar
maze Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Det var det som var det eneste minuset med bilen. og det er at den nå har runnet 230.000km men jeg har sett like biler som har runnet både 300.000km og 400.000km Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Joda det skal gå bra det, er det vært skiftet mye slitedeler? Rundt 230kkm++ så begynner mye rart å slites ned på de fleste biler (bærelager, oppheng, osv osv) Lenke til kommentar
awt Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Bra bil det, har lik bil selv bare SRi. Bilder av min: Endret 5. september 2005 av awt Lenke til kommentar
maze Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 hva slaks dekk dimensjon har du awt? Sikler etter nye felger også når jeg alikevel må ha nye sommerdekk til våren. Og hvor fikk du tak i sånne hvite blinklys? De fikk jeg også lyst på Lenke til kommentar
awt Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) hva slaks dekk dimensjon har du awt?Sikler etter nye felger også når jeg alikevel må ha nye sommerdekk til våren. Og hvor fikk du tak i sånne hvite blinklys? De fikk jeg også lyst på Jeg har 17" i 205/45. Blinklysene kjøpte jeg på needforspeed.co.uk mener jeg, men det finnes billigere steder. Anbefaler (den nyoppstartede) Nissan-klubben www.nccn.no for å spørre om slikt og mer du måtte lure på. Edit: ser du er der. Endret 6. september 2005 av awt Lenke til kommentar
maze Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Da har jeg endelig fått anlegget på plass. Kablene trukket og delene kommet. Har en syk trang til å skru opp ting jeg kjøper å se inni. hehe. Forsterkeren måtte også i ilden der. Så var det å bytte høytalerene i dørene foran. Var litt forskjell på de gamle og de nye. Basskasse og hattehylle på plass. Litt mere kobling også var alt oppe å gikk. En kjapp update dette. Bare spørr osv. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvor mye kostet dette anlegget? Ser helt rått, kunne tenkt meg selv noe slikt i min bil. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hva med kondensator og spiller? Lenke til kommentar
maze Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Spilleren er på plass den. Har ikke kondensator enda. Får se etterhvert. Men gjore en mod i går med en ekstra batteri. så det tar jo av en del for strøm pulsene. Og jeg nærmer meg 9k for anlegget. Endret 14. september 2005 av maze Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 hvor mye watt på subbene?? Lenke til kommentar
maze Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 hvor mye watt på subbene?? Forsterkeren yter 600w peak 300w rms i 4ohm Bassene er på 8ohm 300w peak og 150w rms Har to slike basser i prarralell blir det det 600w peak 300w rms i 4ohm Så bassene og forsterkeren passer bra sammen. Lenke til kommentar
czr Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg ser du har montert forsterkeren på basskassen. Jeg må med en gang innrømme at jeg ikke har noe peiling på bil eller bil-stereo, men vil ikke dette kunne riste løs komponenter o.l. i forsterkeren? Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg ser du har montert forsterkeren på basskassen. Jeg må med en gang innrømme at jeg ikke har noe peiling på bil eller bil-stereo, men vil ikke dette kunne riste løs komponenter o.l. i forsterkeren? Du har vel ett poeng, men det vil vel ikke ha noe å si da komponentene er så godt loddet på som de er. Det er jo også en god løsning for plassering av forsterker da man har god muligheter til å stille inn bassen på nytt om man skulle ønske det. btw så kan jeg være vite til at annlegget fungere stårlende da jeg og maze kjører til skolen daglig Lenke til kommentar
icer Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 men vil ikke dette kunne riste løs komponenter o.l. i forsterkeren? Det er ikke så vibrasjon i basskassen som mange som ikke har så alt for mye peiling tror... Fordi det er en stor sub betyr ikke det at den ristes løs... Komponentene er godt nok festet vil jeg tro... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Har selv hatt min Phoenix Gold forsterker skrudd fast i basskassa i et år eller no, ikke noe problem.. ikke noe dum bil forresten Fjerne gule blink bare nå ;D Lenke til kommentar
maze Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ikke noe dum bil forresten Fjerne gule blink bare nå ;D Tror du ikke jeg er på tanekn. hehe. må bare finne et sted som selger de. og når det gjelder webshopper på bil rekvisita så er det en stor jungel på små shopper som har noen få forskjellinge ting vær. Og vil helst ikke bruke så alt for mye penger på det heller. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Der har du en bil som aldri,aldri dør Knall bil Satt på i en primera som røk registerkjede.. Men det lot seg fixes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå