capy Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Sjekk ut http://www.photmax.com. En kompis av meg har meldt seg på som distrubutør. For å bli det, må du betale 2200,-. Om du verver andre distrubutører får du en anndel av deres inntekt som kommer fra deres kunder. Det som selges er bilder trykket i album, på papir, sjokolade osv. Fra hjemmesiden til Photomax ser det ut som at de også selger en rekke andre varer. Ok, som vanlig butikk er den kanskje stue-ren, det aner jeg ingen ting om, men er distrubutørnettet et pyramidespill? Kompissen min snakket om at han kanskje kom til å tjene 20 000,- på dette i mnd. men før det har han altså betalt 2200 kroner for en distrubutørpakke som inneholder noen DVDer og noen andre greier (selv hevder de at pakken har en verdi på over 2000 kroner). Noen som har vært borti dette? Høres det kjent ut? Å kamuflere pyramidespill slik at det skal bli lovlig er jo ikke akkurat en ny sak.. Photomax er forresten et datterselskap av Nu Skin. Noen som har info om dette selskapet? Edit: for tiden bygges bare distrubutørnettet ut, det er altså ingen kunder med i "spillet" enda, bare distrubutører som alle gir 2200,- fra seg, og havner under en eller annen. Endret 4. september 2005 av capy Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 selvfølgelig er det et pyramidespill...eller Direkte Salg- Nettverkmarkedsføring som de liker å kalle det. siden pyramide er forbudt. du betaler en usedvanlig høy sum for et møkk produkt, for så å streve etter å overtale andre til å kjøpe det. du betaler ikke for produktet, men for å komme på en liste. samme som " free ipod" skiten. det som var stort for noen år siden, betale 2000kr for rettigheten til å selge grønnsåpe.. Eneste du ender opp med er å irritere venner å naboer, når du ser at ikke pengene drypper ned til deg. Er utrolig irriterende å bli invitert på selskap til en bekjent, for så å bli prakket på verdens beste "do børste holder" Et lite google søk finner dette: http://talkgold.com/forum/r27318-.html De startet for 4 mnd siden. Altså det er alt for seint å hoppe på dette,- skal du være med på "nettverkssalg" må du være med fra starten av, ikke når enkelte nevner dem på slike forumer. Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) aiaiai, leie greier for kompisen min. Har på følelsen at det kommer til å bli stort om noen mnd. så jeg kontaktet en avis. Håper de kan sette litt lys på denne saken og at de kan hindre flere å gå i fellen. Er det noen her som mener at det ikke er et pyramidespill? Hadde vært interessant å sett situasjonen fra flere sider. Endret 4. september 2005 av capy Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Lukter av pyramide, konseptet har alle de typiske kravene og kriterier for pyramidespill... Endret 4. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Lukter av pyramide i lange veier... Ja, men hva må til for at vi kan være sikker? hadde vært greit å få alt på bordet så kjappt som mulig før folk begynner å miste mye penger. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) en skulle tro det kostet mer enn 2200kr for å bli en franchice eier av photomax. Med tanke på utsagnet " Photomax is already growing at over 300% a month." http://talkgold.com/forum/r27318-.html hehe, lykke til med å tjene 20.000kr pr mnd. edit.. få fakta på bordet... ut av det du beskrev så er dette pyramide, ikke noe annet. Så, hvor har "vennen" din hørt om det? okey da,- for "vennen" din søk etter photomax..hm,- utrolig lite info for et selskap som øker med 300% hver mnd. http://www.myphotomaxcanada.com/page_1116345180188.html les siden, all propaganda tatt rett ifra pyramid schemes for dummies. http://www.myphotomaxcanada.com/page_1116345161811.html bilder av dollar sedler øverst...hmmm og nei hva er dette? fra http://thehyipforum.com en bruker kaller seg photomax: http://thehyipforum.com/search.php?searchid=18155 se på profilen: legg merke til postene i tråden: "MLM/Network Marketing/Referral Discussion" http://thehyipforum.com/search.php?searchid=18155 Case closed Endret 4. september 2005 av EG-s Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Minner veldig om et pyramide opplegg, så hold deg unna. Nikken er jo noe av det samme, men de "forhandler" "helse produkter".... grøsser på tanken av slike "firmaer" Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 ja, for all del, jeg skal holde meg unna, i tillegg til å opplyse saken så mye jeg kan. tenker bare på den reklamen på TV der en fyr forsøker å forklare noe og tegner en pyramide på et ark: "som en pyramide altså, det er jo kjempesmart!" hehe Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg skjønner ikke folk som blir med i pyramidespill som dette og prakker ubrukelige produkter på venner og kjente. For min del så synes jeg det er litt morsomt å bli spurt om å være med på et pyramidespill. Det er et ypperlig tidspunkt å gjøre narr av folk. Argumenter for å være med er: Du tjener gode penger på å gjøre nesten ingenting. Det er lett å verve nye folk fordi man tjener gode penger på å gjøre nesten ingenting. Argumenter mot å være med er: For at du skal tjene penger så må du ha x antall folk under deg i pyramiden. En typisk pyramide med 10* helt utfyllte trinn i pyramiden har med hele jordas befolkning Er litt morsomt å først høre hvor enkelt det er å verve nye medlemmer osv, og deretter nevne at hele verden må være med for at det skal funke. Da smeller selgeren gjerne til med at "ikke alle klarer å selge, man må stå på" eller noe i den dur... Dvs, at du trenger jo bare å selge ut trinnen under deg selv i pyramiden... Med andre ord, hvis du skal tjene penger på det her så må du jobbe. Da hadde jeg heller jobbet i et vanlig firma med skikkelige betingelser... Reglene om provisjon og utbetaling av denne osv osv, er ikke laget for at du som pyramideledd har noen rettigheter å snakke om. Det kan gjerne være en klausul om at betingelsene kan endres når som helst.. *La oss si at du må ha 10 stykker under deg for å tjene penger. første trinn i pyramiden har da 1 medlem, andre trinn har 10, tredje har 100, osv.. På det tiende trinnet er det da 10^10 medlemmer, med andre ord 10.000.000.000 medlemmer. Desverre er det bare 5-6 mrd mennesker på jorda... Endret 4. september 2005 av blackbrrd Lenke til kommentar
Undertegnede Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Det er visst mange her som tror de har peiling, og det er greit: gjør opp deres mening! Men: Har noen lært at de ikke skal uttale seg om ting de ikke har peiling på? Photomax er genialt rett og slett, det dreier seg om bevaring av digitale bilder. Photomax er de eneste som har en brukbar løsning på det, og det er muligheter for å tjene gode penger på det som distributør To spørsmål til ekspertene her: Hvem fant opp pyramidespillet? Hvor kommer det fra? Endret 28. september 2005 av Undertegnede Lenke til kommentar
Mott Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) det som er litt merkelig er at dette er ditt første innlegg Endret 28. september 2005 av Mott Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Undertegnede, alt jeg er, er skeptisk, og det hjelper da lite at dette er din første post. ok, så er Photomax et MLM selskap, men det går for det samme som pyramide:) du er kanskje Distributør selv? syntes du ikke det er litt rart å måtte betale for å bli det? og så kan du verve andre distributører som kommer under deg, 4 stk, stemmer ikke det? og vipps så har du en pyramide. Det eneste er at det er lov, siden det også selges varer og tjenester gjennom selskapet. Tråden handler ikke om vanlige kunder som bare vil printe et bilde på en sjokolade eller få noen digitale bilder i et fotoalbum, men om hvordan distributørnettet er bygget opp og hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
M4c Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Undertegnede; hvilken relevans har spørsmålene dine? Forøvrig finner du svarene her http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_schemes. Er det noe annet du vil legge til? Vil du prøve å verve noen her til pyramiden? Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) dessuten sier vel avataren din mer enn 1000 ord:) Endret 28. september 2005 av capy Lenke til kommentar
Undertegnede Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Jeg syns bare dere burde prøve photomax, finne ut hva det er, og SÅ komme med uttalelser. det er jo bare så teit å skrive noe når man ikke fatter BÆRET av hva man snakker om. Photomax har idag flere millioner kunder, de er det desidert mest fremtidsrettede selskapet innenfor digital bildebehandling og oppbevaring. Jeg er en meget godt fornøyd bruker av photomax! Men jeg er med på en ting: Fuck mlm forresten, er det ikke http://www.photomax.com du mener? Distributørnettet ser omtrent likedan ut som et pyramidespill. Pyramidespillene er basert på den modellen som photomax bruker. Dette kalles et distributørnett, ikke pyramidespill. Tupperware brukte samme modellen for å ditribuere sine produkter, derfor er tupperware desidert størss i verden på hjemmeemballasje. Jeg skjønner skepsisen til alle sammen her, men støtt kameraten din, han trenger det for å klare seg, det er faktisk knallhard jobb. Sjekk ut Nuskinenterprises, det er de som eier photomax, de er et av de mest sukserike selskapene i verdenshistorien, og har aldri blitt beskyldt for svindel. Endret 28. september 2005 av Undertegnede Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Men jeg er med på en ting: Fuck mlm Det er bare å kjøre et søk på Google, så ser du at Photomax er MLM. her for eksempel: http://www.mlminsider.com/n.htm Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 La folk som vil bli lurt kjøre på, så kan vi le av "undertegnede" og hans likesinnede som om en liten stund vil stå gråtekvalt fram og fortelle sin historie, der de ble rundlurt av større fisker enn dem selv. At disse idiotene har plaget vettet av alle sine kjente og naboer i denne perioden før hele dritten raser sammen hører jo og med. Dette er selvfølgelig svindel fra ende til annen, er ikke mere si om det. Lenke til kommentar
M4c Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 La folk som vil bli lurt kjøre på, så kan vi le av "undertegnede" og hans likesinnede som om en liten stund vil stå gråtekvalt fram og fortelle sin historie, der de ble rundlurt av større fisker enn dem selv. Det er en myte at man ikke kan tjene på pyramidespill. Selvfølgelig kan man det, man kan tjene veldig mye, HVIS man klarer å komme inn tidlig i en pyramide som blir suksessrik. Er man blant de aller første, og klarer å verve mange under seg, skal man ikke se bort fra at man kan bli ganske så rik. Derimot så er det sant at nesten ingen tjener på pyramiden, for at de i toppen skal tjene penger, må pengene komme fra mange personer under dem som taper. Derfor regnes den i lovverket som svindel. Men det pleier alltid å være noen som tjener på en svindel, selv om flesteparten taper. For alt jeg vet, kan det godt hende at Undertegnede befinner seg i et ledd i pyramiden hvor han kan tjene penger, men dette er lite sannsynlig, fordi 1. bare veldig, veldig få av deltagerne befinner seg her, og 2. fordi ut i fra den argumentasjonen han har utvist i denne tråden, tipper jeg at han ikke er "skarpeste kniven i skuffen". Lenke til kommentar
Undertegnede Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) det koster 220 å bli ditributør du trenger ikke være disttributør for å bruke produktet, dog, dette gir deg fordeler man betaler kun for produkter man kjøper på siden, man kan laste opp sine digitale bilder der, der blir de lagret for alltid, slik at man slipper å brenne 10talls cder, sikkerhetskopiere og holde styr på alt selv Man kan bestille prints av de digitale bildene sine på papir, dvd etc... dette er MYE billigere enn man får i en fotosjappe og av topp kvalitet det koster dessuten kun kr 3,- pr stk å digitalisere gamle bilder. I en fotobutikk koster det opp mot hundrelappen:) bare ta kontakt hvis dere ønsker å registrere dere som kunder gratis hvis dere har digitalt fotoapparat kommer dere til å elske dette Dere burde sjekke det ut... Og jeg plager ingen naboer, alle som har sett hva jeg gjør med mine egne bilder på fotomax vil ha det. Rett og slett. Man trenger ikke kaste dette i trynet på folk, hvis man gjør det, tror de det er piss... selvsagt. Capy: det kan du tipse kameraten din om da kjeden er 6 x 7 har man max 100 000 distributører under seg, tror jeg... goodbye Endret 29. september 2005 av Undertegnede Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Siden denne tråden ble bumpet opp fra langt tilbake i tid stenges denne. Nye innlegg er fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg