Jørnan Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hvis jeg forhåndsstemmer ved valget nå, men dagen etter blir påkjørt av en bil og dør, teller stemmen min ved valget? En død mann kan ikke stemme, for han er jo død, men jeg er død før valget, og kan stemme! Vil det gå, eller blir stemmen fjernet? Ganske vansklig å fjerne den ene stemmen, men gjøres det ved et valg? Endret 5. september 2005 av jornan Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Stemmen vil ikke fjernes Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvordan skulle de greie å finne fram til den riktige stemmen? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ser ikke på dette som noe dilemma, da det er ytterst sjeldent at én stemme drastisk forandrer valget. Selv om det skulle være snakk om hundre personer som dødde etter at de hadde forhåndsstemt, ville det (mest sannsynlig) ikke hatt så mye å si på valgresultatet. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Vet det ikke har så mye å si, og at det er vansklig å fjerne stemmen, men det hadde vært litt morsomt å tenke på. "Statsminister stemt frem av døde personer!" En kan jo se det på den måten også... Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Vet det ikke har så mye å si, og at det er vansklig å fjerne stemmen, men det hadde vært litt morsomt å tenke på. "Statsminister stemt frem av døde personer!" En kan jo se det på den måten også... hehe Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Det er jo for å finne ut meningen til folket. Hvis disse dør så viser det jo allikevell hva de vil. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kan en dø persons stemme telle ved valg? det heter en DØD person.. takk Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kan en dø persons stemme telle ved valg? det heter en DØD person.. takk Det heiter også en jævla KVERULANT. Værsågod. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Kan en dø persons stemme telle ved valg? det heter en DØD person.. takk Nå stør det DØD. Syns død ser bedre ut jeg, men du sa jo at det skulle stå DØD! (du kommenterer vel at det er 2 utropstegn for mye også ) Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvis jeg forhåndsstemmer ved valget nå, men dagen etter blir påkjørt av en bil og dør, teller stemmen min ved valget? En død mann kan ikke stemme, for han er jo død, men jeg er død før valget, og kan stemme! Vil det gå, eller blir stemmen fjernet? Ganske vansklig å fjerne den ene stemmen, men gjøres det ved et valg? Det er mye rart folk lurer på. Ellers - for de mange overtroiske, for eksempel de som tror på han derre som sto opp fra de døde for et par tusen år siden - må det vel bare være rett og rimelig at døde kan stemme. Ikke bare forhåndsstemme.... Du må da kunne få lov til å være med å bestemme, selv om du har vært død? Kjell Magne er sikkert enig. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 klassisk sitat fra 1920-tallets Chicago "that man has the same right to vote as anyone else in this cemetery" Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Så da er det bekreftet. en død persons stemme kan gjelde Lenke til kommentar
Erren Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ser ikke på dette som noe dilemma, da det er ytterst sjeldent at én stemme drastisk forandrer valget. Selv om det skulle være snakk om hundre personer som dødde etter at de hadde forhåndsstemt, ville det (mest sannsynlig) ikke hatt så mye å si på valgresultatet. Noe for Saddam? :!: Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sier jo litt om hvilken syk verden vi lever i. I enkelte land kan ikke kvinner stemme fortsatt i 2005, men en død man kan stemme. Det kan jo tolkes direkte som at verdisystemet er basert på at en død mann er verdt mere enn en levende kvinne i samfunnet, og er ikke lenge siden alle samfunn, inklusive vesten ikke lot kvinner stemme. Men at vi mennesker er en gjeng med syke tullinger er jo ikke akkuratt noen nyhet. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Ja, vi lever i en syk verden. Håper doktoren kommer snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå