willbend Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er det mulig å spille cs, red alert , halo2 etc. på Ubuntu Linux ? Går det an å instalere msn? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Man bytter ikke til GNU/Linux for å kjøre Windows-programmer. Lenke til kommentar
knaill Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Spillene blir det verre med, men det finnes linux-programmer som funker som msn, og som kobler seg opp mot msn-serverne slik at du kan snakke med folk som har msn. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Du kan prøve å få kjørt noen av windows spillene, i et program som heter Cedega. Jeg har fått CS til å virke rimelig bra, men ikke prøvd noen av de andre du nevner. M$'s MSN klient virker ikke i Wine/Cedega, hvertfall ikke med bra resultater, men du har jo aMSN og GAIM, som gjør akuratt det samme som MSN Messenger, slik at du får snakket med dine kontakter på din vanlige msn konto. MVH Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Og jeg vil påstå at gaim er mye bedre en ms sin klient, Fordi det ikke har alle de "tulle" funksjonene som ms har.. Hvis du likevell vil ha ms sin msn, Er ikke GNU/linux noe for deg Lenke til kommentar
Palme Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Vist du skal spille mye spill + eventuelt MÅ bruke msn så hvorfor ikke bare ha en dualboot? Altså en partisjon med Win + en partisjon der du kan ha ubuntu på? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Tar du deg råd til Cedega, vil hvertfall WoW, Diablo II, Steam og Football Manager fungere strålende. Har du Hyper-Threading får du sannsynligvis høyere ytelse i WoW i GNU/Linux en i Windows. Er i hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg spiller WoW og Half Life 2, noe som funker utrolig bra.. (Både cs 1.6 og cource funker også toppers, men dette er noe jeg da ikke spiller). Heller ingen problemer og legge det inn Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Dette er absolutt en smak sak. Virker som det er de som aldri spiller cs/cs:source som sier at ytelsen er god under cedega/linux. Jeg for min del synes ytelsen er helt for jævlig. Fpsdrop, fpsdrop og fpsdrop. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ja, 80 fps i stedet for 100 er et stort tap. (Nei, men det er det CS-fjortis-gjengen mener.) Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kanskje litt off topic men det er litt relevant for tråden også : Trur dere at det går å kjøre CS 1.6(ikke Steam) gjennom wine? Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kanskje litt off topic men det er litt relevant for tråden også :Trur dere at det går å kjøre CS 1.6(ikke Steam) gjennom wine? Testet CS (1.4 eller 1.5) i Wine for noen år tilbake, fungerte veldig bra. Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Uhm, av nyskjerrighet så lurer jeg på hvilken hardware dere som spiller HL2 med cedega har. Endret 5. september 2005 av phatsam Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kanskje litt off topic men det er litt relevant for tråden også :Trur dere at det går å kjøre CS 1.6(ikke Steam) gjennom wine? Testet CS (1.4 eller 1.5) i Wine for noen år tilbake, fungerte veldig bra. Allright olear! Skal teste det ut... Takker for svar :!: Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 "wow" "Jeg må kjøpe enda bedre hardware for å få de siste 20 fps i CS" Det er litt waste Spell er som oftest aldri noe problem, trenger ikke cedega for å få spella till heller... Wine funker utmerket bare man tar seg tid til å lese dokumentasjon og debuglogger Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Er det noen spill som blir laga til Linux? Liksom, mange nye spill fungerer både på Mac og Windows (står hvertfall bakpå noen cover) Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Er det noen spill som blir laga til Linux? Liksom, mange nye spill fungerer både på Mac og Windows (står hvertfall bakpå noen cover) Unreal-tournament-tittlene Quake-tittlene Doom3 RTCW Enemy Territory Neverwinter Nights - for å nevne noen. Disse har 'native' linux-binærer og funker like bra i Linux som i windows. Endret 5. september 2005 av phatsam Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Uhm, av nyskjerrighet så lurer jeg på hvilken hardware dere som spiller HL2 med cedega har. Amd Athlon XP 3000+/1024 @ 333mhz/GF TI4200 - Drar hl2 glatt. DA ikke høyste instilinger men Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Uhm, av nyskjerrighet så lurer jeg på hvilken hardware dere som spiller HL2 med cedega har. Amd Athlon XP 3000+/1024 @ 333mhz/GF TI4200 - Drar hl2 glatt. DA ikke høyste instilinger men Mye har du i glxgears ca? Hva har du tweaket for å få hl2 til å gå glatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå