Anders Voldsund Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei. Søstera mi skal kjøpe seg ein berbar pc til rundt 8-9000 kr. Ho skal bruke den til studentgreie, skriving,internett,musikk og litt til spel. Den må ha litt lagringsplass, minst 60 Gb og 512 MB ram. Om det er AMD eller Intel er ikkje so viktig, ta den med best ytelse. Helst eit skjermkort som ikkje er integrert. Har sett på litt forskjellige og den må bli kjøpt på ein kjent internettbutikk som komplett,netshop eller liknandes. Der det er billigast. Her er ein vi har sett på. Link til ein Asus. Og ein anna ein. Link til ein FSC Og den. Link til HP Berre kom med andre laptopar visst dei er bedre enn desse. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Selv mener jeg HP Pcen, grunnet mye minne, god cpu, stor hd. Den er stille, og de har vel et bra serviceapparat. Ulempen er at de ikke blir levert med 3 års garanti som FS gjør... Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Denne skulle da matche, eller hva? http://psdata.no/ps.asp?it=113104 Lenke til kommentar
Chrispo Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 HP pc-en ble best i test på DinSide. http://www.dinside.no/php/art.php?id=261021 Hadde selv tenkt å kjøpe Tundraen,men ble litt mer i tvil etter at jeg leste testen på DinSide... Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Men er Tundraen eller Hpen best av dei to? Og er skjermkortet på HPen bra? Endret 5. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Men er Tundraen eller Hpen best av dei to?Og er skjermkortet på HPen bra? Skal hun i det hele tatt spille så faller HP maskinen ut som har et integrert skjermkort som kun duger til kabal. Fordelen med Tundraen er skjermkort-raskere harddisk-mye bedre oppløsning på skjerm-prosessor (Centrino), og ikke minst batteritiden.. Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 JEG ville anbefalt deg en acer i steden for den hp pcen . Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Og hvorfor vil du det? Hva er det med Acer som gjør den bedre enn HP? Litt mer utfyllende svar hadde vært fint istedenfor sånne kommentarer. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Pluss på Hpen: 1024MB ram 80Gb harddisk Bra prosessor Minus på HPen: Integrert grafikkort. Har tundraen bedre grafikkort enn Hp sin? Men kven av dei er best med tanke på spel og film? Og visst Acer er best gi meg ein link til den dataen da. Så da er Tundraen og HPen dei beste laptopane her til no. Endret 5. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Pluss på Hpen: 1024MB ram 80Gb harddisk Bra prosessor Minus på HPen: Integrert grafikkort. Har tundraen bedre grafikkort enn Hp sin? Men kven av dei er best med tanke på spel og film? Og visst Acer er best gi meg ein link til den dataen da. Du er er vel ikke tunglest?? Sånn jeg ser det så er det kunn en fordel på HP maskinen og det er 1024 Ram. Prosessor kontra Tundra er ikke noe fordel... 1,7 Pentium M Centrino yter bedre-kjøligere-strømsparende- 80GB harddisk på Thundran også bare mye raskere (5400 RPM) Skjermkortet på disse to er som natt og dag HP (takler kabal) Tundra Takler nye 3D Spill på en grei oppløsning.. Så jeg gjentar! Fordelen med Tundraen er skjermkort-raskere harddisk-mye bedre oppløsning på skjerm-prosessor (Centrino), og ikke minst batteritiden.. Endret 5. september 2005 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Anders Voldsund Skrevet 05/09/2005 : 15:32Pluss på Hpen: 1024MB ram 80Gb harddisk Bra prosessor Minus på HPen: Integrert grafikkort. Har tundraen bedre grafikkort enn Hp sin? Men kven av dei er best med tanke på spel og film? Og visst Acer er best gi meg ein link til den dataen da. Var litt kjapp i svingane der ja. Så Tundraen er dei beste av dei eg har sett på... Er det noken andre som er bedre enn dei som står her er det berre å sei ifrå. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Såg på den Tundraen da men..er det ikkje windows installert på den? Det står uten OS på den. Ho må ha windows på den da. Er det alt som fylge med på den dataen eller må ho kjøpe noke i tillegg for å kunne trykke på start på den og alt er som det skal vere? Link til tundraen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Er det alt som fylge med på den dataen eller må ho kjøpe noke i tillegg for å kunne trykke på start på den og alt er som det skal vere? Link til tundraen Hun må kjøpe opperativsystem (XP) i tillegg.. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hun må kjøpe opperativsystem (XP) i tillegg.. Det er vel 500 i tillegg det... Blir litt dyrare då ja. Lenke til kommentar
Chrispo Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 895,- på psdata sin side:) Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Altså: Laptop: 8595,- XP : 895,- Porto : 500,- Sum: 9900,- Men eg har ein XP cd som eg har installert på den dataen eg sitte på no,kan eg bruke det på den laptopen, er det lov eigentleg? Og funkar det? Ja..innlegg nummer 100. Endret 5. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Vil bare smyge inn et lite forsalg her, går litt over prisrammen og kan ikke kalles akkurat kjent nettbutikk men... http://shg.no/produkter/infobox.asp?varenr=550728&lokation= C313EXMi Tablet Note, Celeron M 1,5GHz-2MB, 512MB RAM DDR2-533, 80GB, 14,1” TFT, DVD-RW(DUAL), WLAN, 56K Intel Graphics Media Accelerator 900 som de sier tilsvarende til et nVidia Geforce FX5200 uten at jeg kan bekrefte det. Dette er jaffal en tablet. For dere som ikke har vært borti det, altså med trykkfølsom skjerm så du kan bruke finger til å trykke med. Snu sjermen i alle mulig rettinger. Du kan skrive på den med penn og den gjør det om til digital skrift hvis du vil etc... Litt utafor rammene men noe du bør ta en liten titt på for en veldig morsom sak og også veldig praktisk. Endret 5. september 2005 av Duffy85 Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Høyrt om shg.no før, men det er no nesten ingen som har erfaringar om det og denne blir nok litt for dyr med porto for ein student. Men takk for tipset likevel. Ho skal fortsette å sjå seg litt rundt, ho får kanskje rabatt på data frå ein databutikk der ho kjenne ein da. Men eg har ein XP cd som eg har installert på den dataen eg sitte på no,kan eg bruke det på den laptopen, er det lov eigentleg? Og funkar det? Viss eg kunne ha brukt det på Tundraen da. Endret 5. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Høyrt om shg.no før, men det er no nesten ingen som har erfaringar om det og denne blir nok litt for dyr med porto for ein student.Men takk for tipset likevel. Ho skal fortsette å sjå seg litt rundt, ho får kanskje rabatt på data frå ein databutikk der ho kjenne ein da. Men eg har ein XP cd som eg har installert på den dataen eg sitte på no,kan eg bruke det på den laptopen, er det lov eigentleg? Og funkar det? Viss eg kunne ha brukt det på Tundraen da. Det er i microsoft sine øyne ikke lov men det er veldig mulig. Du bare ringer dem å sier at du har formatert den pc'n du hadde XP på og vil gjerne ha det på den nye. Da får du ny kode. Haken er litt stress hvis du finner ut du vil installere XP på nytt på din pc. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Vil gjerne ha xp på den nye da. Men eg må registrere på laptopen visst eg installera xp på den? Vil det sei at det er enklast å kjøpe ein ny CD? BTW: må stikke no...takk for hjelpa til no da Endret 5. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå