Gå til innhold

Problemer med Ipod+bytte portapro i bergen?

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med Ipoden min, er endel sanger som rett og slett ikke vil spilles, det kommer endel rare lyder av den, den henger seg ofte opp og bruker generelt ganske lang tid..

Så er jeg lite keen på å være uten mp3spiller i mange månder..

Har akkurat hatt den i over 1 år så garantien gjelder ikke heller..

Har noen hatt samme problem, er lite keen på å slette alt innpå men hjelper det kanskje å formatere den?

Om det koster mye å reparere den går jeg heller til inkjøp av en Zen Micro

også lurte jeg på hvor i Bergen man kan bytte Koss Portapro uten å måtte sende de inn, har ingenting å bruke i mellomtiden, og kjøper man nye blir de jo ødelagt etter en månde anyway så er lite vits..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, tror vi har reklamasjonsrett på 2 år.

Har problemer med min 3g 20gb ipod, og den ble kjøpt i desember i 2003.

Så da kan jeg kanskje få ny eller no sånt?

Noen som har prøvd dette?

Problemet er at Apple bare gir deg 1 års garanti. Du er i såfall nødt til å gå til den butikken du kjøpte spilleren av. Jeg har ikke prøvd det, men jeg hørte mye snakk om dette i forbindelse med "svake batterier" på 1G iPod. Batteriet ble slitt ut etter ca. 18 måneder, men jeg hørte at dette uansett ikke var noe stress i Norge siden mp3-spillere definitivt er ment å ha lengre levetid enn 1 år og vil derfor havne under reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Hmm, ja ja

Får vel kanskje besøke butikken da, men selve problemet med min 3g ipod er at hvis jeg ikke bruker den på en liten stund, så reseter hele ipoden seg, dvs. at alle instillinger går tilbake til "fabrikkinstilling"

+ at den går tom for batteri plutselig.

Men er jeg nødt til å bevise dette for butikken? for feilene kommer sikkert ikke til å skje akkurat der og da?

Hvis de aksepterer dette, hva tror du de kommer til å gjøre da?

Endret av espeneppi
Lenke til kommentar
Hmm, ja ja

Får vel kanskje besøke butikken da, men selve problemet med min 3g ipod er at hvis jeg ikke bruker den på en liten stund, så reseter hele ipoden seg, dvs. at alle instillinger går tilbake til "fabrikkinstilling"

Men er jeg nødt til å bevise dette for butikken? for feilene kommer sikkert ikke til å skje akkurat der og da?

Det varierer fra butikk til butikk. Jeg har inntrykk av at de iallefall på applestore ikke sjekker ipoden like godt som de gjør hvis du ber om en "warranty return" fra Apple via internett. Det er derfor som oftest lettere å få alt i orden hvis man stikker til butikken - hvertfall hvis man tilfeldigvis har klart å miste spilleren i badekaret eller mistet den i bakken.

Av det jeg har hørt så får man som regel en helt ny spiller fra applestore, men jeg vet ikke hvordan dette praktiseres i andre butikker. Du har ikke så mye du skulle sagt hvis butikken sier at de skal sende den inn til reparasjon for deg...

Lenke til kommentar
Hmm, ja ja

Det varierer fra butikk til butikk. Jeg har inntrykk av at de iallefall på applestore ikke sjekker ipoden like godt som de gjør hvis du ber om en "warranty return" fra Apple via internett. Det er derfor som oftest lettere å få alt i orden hvis man stikker til butikken - hvertfall hvis man tilfeldigvis har klart å miste spilleren i badekaret eller mistet den i bakken.

Av det jeg har hørt så får man som regel en helt ny spiller fra applestore, men jeg vet ikke hvordan dette praktiseres i andre butikker. Du har ikke så mye du skulle sagt hvis butikken sier at de skal sende den inn til reparasjon for deg...

Takk for svar

Okey, er kjøpt hos Mac & Carry på ullevål stadion

Er vel ganske sannsynlig kanskje at de sender den til noe reparasjon eller no ;)

Men hvis ny spiller, får man en ny 4G eller 3G? (men de lager vel ikke 3g lenger?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...