eLang Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei, skal hjelpe en kompis med å bygge en pc. Han skal stort sett bruke den til spill og surfing/e-post/word (mest spill). Så jeg lurer på om vi skal satse på 32 eller 64 bit prosessor? Noen som har noen råd/anbefalinger?.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Gå for en A64. De yter vel best i spill atm. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 jepp, og det irrelevant om de kjører 32bit eller 64bit Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ny prosessor i dag 64bit. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er nesten ingen av dagens spill som er bygget for 64bits plattformen. Derfor er det veldig liten forskjell. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 det er også verd å nevne at de fleste av intel sine CPUer også er 64bit kapable. Men Athlon64 kjører spill bedre, samme om de kjører dem i 32bit eller 64bit. (ikke MYE bedre, men bedre uansett) Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Vil ikke anbefale 32-bit ved innkjøp av ny AMD prosessor... de er jo allerede så godt som faset ut. Om du skal ha en billig prosessor som yter bra, sjekk Athlon64 3200+ "Venice". Det er vel AMDs nest laveste prosessor eller noe sånt, og den har ikke hatt problemer med å dra noe jeg har kjørt på den. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Så denne prosessoren vil kunne kjøre spill som Doom3, bf2 etc. uten problemer?... Selfølgelig med ett bra skjermkort da Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 For at man skal ha nytte av en 64-bit prosessor i spill må man også ha windows x64 versjon eller linux. Microsoft Windows xp Pro x64 Dette fås ikke kjøpt ennå men kommer nok snart... I mellomtiden kan du bare bruke vanlig windows, og kjøpe x64 når det kommer. Nå fås det bare kjøpt i pakke PC`er fra DELL og Alienware. Og hvis vennen din har greit med penger hadde jeg heller kjøpt en i FX-serien. AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz HT Socket 939 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) DJMartin: du bør også nevne at man ikke automatisk får fordel av 64bit av å bruke 64bits OS. Selve spillet må også være kodet for å dra nytte av 64bit eLang: jada. Endret 11. september 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 For at man skal ha nytte av en 64-bit prosessor i spill må man også ha windows x64 versjon eller linux. Microsoft Windows xp Pro x64 Dette fås ikke kjøpt ennå men kommer nok snart... Det er en stund siden jeg så de hadde Win XP 64bit ed. på komplett.no Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå