.tomf Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Mange her som driver med paintball? Her kan vi få spørsmål og svar, diskutere paintball osv. Starter jeg: Jeg skal begynne med paintball snart, så derfor må jeg kjøpe markør og utstyr. Så på en Tippman C98, men har begynt å sett på en SmartParts ION som er litt dyrere. Hvilken bør jeg kjøpe? Og hva bør jeg kjøpe av tilleggsutstyr? Endret 4. september 2005 av TomFu Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg driver ikke med paintball, men naboen driver med det, så ha forteller meg hva jeg skal svare..: Hvordan spill har du tenkt på å drive med? "Hjemme-spill" eller "Proff-spill"? Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Proff-spill, skal melde meg inn i den lokale paintball-klubben og være med på treninger osv. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) hvis du skal på bane (d.v.s. ikke oppe i skogen), så er nok den smartparts markøren å foretrekke. Tippmann er kongen av skogen, men til banespilling duger de ikke (iallefall ikke uten sykt med modifikasjoner) vet ikke hvilket løp som følger med den ion pakken, men det er noe du kan vurdere iallefall..lengre løp. Hansker/halsbeskytter er fint å ha Endret 4. september 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg siterer naboen: da hadde jeg gått for den pakka her LINK Og en slik maske LINK Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) @MrLee: Lokal-klubben har en sup-air bane som de bruker, så blir mest banespilling ja. @Hrisebro: Har nok dessverre ikke så mye penger, og hadde jeg hatt det, så hadde jeg heller brukt det på ny hardware. Endret 4. september 2005 av TomFu Lenke til kommentar
Larciuc Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg er da nabon. Spiller du på bane så gå ikke for t98 jeg råder deg til og kjøpe en bra maske for det finnes ikke noe mere irriterende en en maske som dogger igjen det veit jeg selv siden du skal bruke luft så hadde jeg kjøpt den dye 1,1 l med bottel cover. Link Maske: http://paintballservice.no/shop/index.php?cPath=3_106_119 Link Luft system: http://paintballservice.no/shop/product_in...products_id=340 Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Jeg er da nabon. Spiller du på bane så gå ikke for t98 jeg råder deg til og kjøpe en bra maske for det finnes ikke noe mere irriterende en en maske som dogger igjen det veit jeg selv siden du skal bruke luft så hadde jeg kjøpt den dye 1,1 l med bottel cover. Link Maske: http://paintballservice.no/shop/index.php?cPath=3_106_119 Link Luft system: http://paintballservice.no/shop/product_in...products_id=340 Som sagt før, har ikke så mye penger, rundt 5000 er meste jeg kan bruke på markør + tilbehør. Nye spørsmål: Hva er best av løpsplugg og løpskondom/løpssokk? Funker det med gamle klær og en tynn kjeledress som beskyttelse, eller er det regler mot det? (på Steinkjermartnan der jeg prøvde paintball, så fikk vi en tynn kjeledress med hette som vi hadde utenpå klærne.) Lenke til kommentar
Larciuc Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det å ha på maske er en nr 1 regel så kan du ha på hansker og nakke beskytter/hals for og spare deg mot mye smere en susp kan være greit det å (erfaring). Når det gjeller klær så kan du spille i hva som helst jeg har spilt shorts, det eneste minuse med og få ball på åpen hud er at det blør Det følger med en løps plugg til markørn så det er ikke vits å tenke så mye på. Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 C98 er konge den... men ikkje til banespill... har en sjølv med litt oppgraderinger... funker konge til skog NB: har du tenkt å drive med paintball, kjøp en skikkelig luft-tank laga i carbon.. 2000kr ++ Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 C98 er konge den... men ikkje til banespill... har en sjølv med litt oppgraderinger... funker konge til skog NB: har du tenkt å drive med paintball, kjøp en skikkelig luft-tank laga i carbon.. 2000kr ++ Bilde? Har nok desverre for lite penger til å kjøpe en så dyr luft-tank med det første. Lenke til kommentar
robB Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Jeg driver med paintball, har ikke spilt enda med andre. Skal det så snart dei sier dei skal spille. Spiller i skog ikke bane. Jeg har denne pakken her. Den er helt grei for en nybegynner som meg, men jeg må kjøpe ny flaske, 9oz er alt for lite. Edit: Hadde jeg hatt mer penger hadde jeg kjøpt meg Tippmann. Endret 5. september 2005 av robB Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jeg ville ikke valgt en tippmann 98, blir veldig for slite i "øyet" altså hovedtrekkern, den er veldig viktig, den er veldig svak på tippmann 98c, jeg har prianaha evo, veldig fornøyd kjøpte en startpakke,det er vel det smarteste og starte med vis du er en nybegynner, foressten til 4500 kr fikk jeg:maske,magasin elektrisk triller ballene ned i løpet,hansker med halve fingere altså hansker som dekker hånda til fingerene det er litt dritt med hel hanske for da for man vondt i fingerene, og luftflaske, og det du skal passe på når du kjøper flaske! pass på at det er luft ikke gass, fordi de lfeste paintball-klubbene har KUN luft.. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Har passet på det jeg, derfor jeg kommer til å kjøpe SmartParts ION. www.steinkjerpaintball.com Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 men jeg sier bare ifra,at du burde pusse avløpet,kulefallet(altså det hullet der ballene faller nedi) renser du, også kanskje litt olje puss innimellom, eller vil kulene gå rundt og rundt personen, ikke på personen! Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 C98 er konge den... men ikkje til banespill... har en sjølv med litt oppgraderinger... funker konge til skog NB: har du tenkt å drive med paintball, kjøp en skikkelig luft-tank laga i carbon.. 2000kr ++ Bilde? Har nok desverre for lite penger til å kjøpe en så dyr luft-tank med det første. her er den Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Paintball FTW! Elsker paintball og anbefaler alle å begynne med det Lenke til kommentar
imastard Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jeg ville ikke valgt en tippmann 98, blir veldig for slite i "øyet" altså hovedtrekkern, den er veldig viktig, den er veldig svak på tippmann 98c, jeg har prianaha evo, veldig fornøyd kjøpte en startpakke,det er vel det smarteste og starte med vis du er en nybegynner, foressten til 4500 kr fikk jeg:maske,magasin elektrisk triller ballene ned i løpet,hansker med halve fingere altså hansker som dekker hånda til fingerene det er litt dritt med hel hanske for da for man vondt i fingerene, og luftflaske, og det du skal passe på når du kjøper flaske! pass på at det er luft ikke gass, fordi de lfeste paintball-klubbene har KUN luft.. Har ikkje hatt problem med Tippman 98c en min, den er det perfekte startvåpen, den tåler mykje er enkel å fikse/vedlikeholde, men nytt løp må kjøpes dog. Bruker min til skogsspel. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Paintball høres dritartig ut. Er det en dyr sport? Fant ikke på så mye å si... Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 spørst vel kor langt du vil gå det kan få en grei startpakke til 2500 kr... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå