Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streamin av TV over nettet

Anbefalte innlegg

CS er i seg selv ikke ulovlig, men om man deler ut over egen husstand blir det det.

Blir det samme som å si at CD-brenning er ulovlig, og derfor skal vi ikke diskutere hverken hvordan eller utstyr ;)

Det er en vesens forskjell, med CD brennere er det Philips som "eier" standarden, og som også ønsker lovlig kopiering, ved CS er det Viasatan og AnalDigital som "eier" standarden (NDS/Conax) og som ved for mye utnytting av "smutthull" må tette disse (Slik ViaSatan ved bytting til NDS når "alle" hadde AU Viacsess piratkort, og Conax med bytting av alle gamle kort når "alle" brukte MII)

Blir det for mye snakk om dette, blir CS hullet tettet, og det ønsker vel ingen (utenom VIA og CD). Det koster penger å gjøre noe slikt, men hvis de taper for mange kunder på dette, kommer de til å gjøre noe med det, og ja, det kommer sikkert en måte å komme rundt det nye systemet også på, men det blir mye hassle)

Det er ikke vanskelig å kopiere en brukssperret "CD", men brukssperrete "CD"'er er et irritasjonsmoment, da plata må kopieres for å kunne brukes i de media jeg ønsker å benytte.

Slik at det er nevnt, det er nesten ingen sat forum lenger som tillater åpen prat om CS lenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CS er i seg selv ikke ulovlig, men om man deler ut over egen husstand blir det det.

Blir det samme som å si at CD-brenning er ulovlig, og derfor skal vi ikke diskutere hverken hvordan eller utstyr  ;)

Det er en vesens forskjell, med CD brennere er det Philips som "eier" standarden, og som også ønsker lovlig kopiering, ved CS er det Viasatan og AnalDigital som "eier" standarden (NDS/Conax) og som ved for mye utnytting av "smutthull" må tette disse (Slik ViaSatan ved bytting til NDS når "alle" hadde AU Viacsess piratkort, og Conax med bytting av alle gamle kort når "alle" brukte MII)

Blir det for mye snakk om dette, blir CS hullet tettet, og det ønsker vel ingen (utenom VIA og CD). Det koster penger å gjøre noe slikt, men hvis de taper for mange kunder på dette, kommer de til å gjøre noe med det, og ja, det kommer sikkert en måte å komme rundt det nye systemet også på, men det blir mye hassle)

Det er ikke vanskelig å kopiere en brukssperret "CD", men brukssperrete "CD"'er er et irritasjonsmoment, da plata må kopieres for å kunne brukes i de media jeg ønsker å benytte.

Slik at det er nevnt, det er nesten ingen sat forum lenger som tillater åpen prat om CS lenger...

CardSharing er på ingen måte et hull i systemet, og fungerer like godt uavhengig av system(NDS/Conax/Viaaccess osv). Og CardSharing forutsetter et orginalkort. Eg forstår godt hvorfor ViaSat og CanalDigital ikke liker cardsharing, men eg forstår også hvorfor en familie på 7 ikke har råd til å betale for 2 abonoment hos en av de, eller begge for den saks skyld. Og derav mener eg det er rettferdig å bruke dette internt til eget bruk, men ikke utenfor husstanden.

Grunnen til at det ikke er tillatt på de fleste sat forum er hovedsaklig på grunn av at det stort sett utvikler seg til diskusjon om hvor og hvem som har forskjellige kort, og om å få tilgang til dette. Og det er ulovlig.

For å trekke en parallell blir det som å spørre om hvordan man kopierer leie-dvd plater spesifikt. Kopieringa i seg selv er ikke ulovlig, men å kopiere andres plater er det.

Eg ønsker ikke å oppfordre til ulovlig bruk av CS, men å guide trådstarter til å finne ut litt selv ser eg ikke noe galt i.

Lenke til kommentar
CardSharing er på ingen måte et hull i systemet, og fungerer like godt uavhengig av system(NDS/Conax/Viaaccess osv). Og CardSharing forutsetter et orginalkort. Eg forstår godt hvorfor ViaSat og CanalDigital ikke liker cardsharing, men eg forstår også hvorfor en familie på 7 ikke har råd til å betale for 2 abonoment hos en av de, eller begge for den saks skyld. Og derav mener eg det er rettferdig å bruke dette internt til eget bruk, men ikke utenfor husstanden.

Jeg har ingen somhelst problemer med å se at det er uhensiktsmessig for en familie å ha 2 abonement for sine 2 TV'er, det er derfor det er uklokt å diskutere dette åpent, for hvis ulovlig bruk av dette (tipper >95% av alle C-servere brukes ulovlig) blir et for stort problem, vil CD/VIA gjøre endringer som ødelegger denne muligheten (og også muligheten for å velge en tuner selv, og blir sittende med søpple boxene de tilbyr), hvis du tror det er umulig å stoppe CS (slik det fungerer i dag) tar du feil (desverre).

At det etter en slik endring vil komme løsninger igjen, er vel MEGET sansynlig, men det er også sansynlig at det kommer til å ta tid.

Ja det koster masse penger for Via/CD å gjøre dette, så derfor er det sansynlig at det ikke skjer med det første, men hvis det blir et for stort problem... (er ikke dumt å være føre var)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...