Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Virus som tar internetten min

Anbefalte innlegg

For 2 timer siden sånn ca. Via chatteprogrammet mIRC, trykte jeg på en link som skulle løse et spill relatert problem, linken kom fra en person som er meget troverdig, basert på egne erfaringer. Jeg trykker ALDRI på slike linker som kommer opp.

Så over til mitt problem, som har oppstått. Etter jeg trykte på den filen, så får jeg ikke koblet opp mot internett sider. MSN får jeg heller ikke koblet opp mot. Jeg tror ikke det er noe galt med nettverket, siden jeg sitter på PC'en i stua å poster dette.

Den eneste tingen jeg får koblet opp mot er et prateprogram, Ventrilo. Jeg prøvde å finne viruset med Ad-Aware men uten hell.. Jeg hadde heller ikke innstalert Norton Antivirus på dette tidspunktet, kall meg dum. Jeg har aldri hatt problemer med slikt tidligere.

Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å lagt inn Norton Antivirus 2005 etter jeg fikk viruset. Men, siden jeg ikke får oppdatert til de nyeste virus definisjonene, finner jeg ikke noe. Jeg har funnet hva viruset heter, men det har vist ikke kommet noen removal_fix for det. Trojan.Flush.E heter den!

Lenke til kommentar

Tatt fra Symantec sine sider

sitat:

" Trojan.Flush.E is a Trojan horse that modifies the DNS server settings on a compromised computer and redirects the browser to potentially malicious Web sites. "

sitat slutt

Problemløsning:

------------------

Sjekk Dns på maskinen som ikke kommer på nett om det har blitt forandret noe.

EDIT: Last ned nyere virusdefinisjon fra den andre pcen og overfører via lan

eller brenn på cd til pcen med virus og oppdater og kjør full virus scan.

Du kan jo og ta ut HD fra pc med virus og sette inn i den andre pcen og scanne den derfra også.

Endret av Gforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...