rmon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hei, Jeg har en PS2 med Modchip husker faktisk ikke hvilken type jeg fikk satt inn tror det var Magic 3 eller`no, uansett den er ustabil og henger seg stadig. Jeg fant noen chiper til PS2 nå som har Firmware oppgradering! Noen som vet om dette finnes på min (den er ca. 2 år gammel nå) Er det noen her som kan fikse dette for meg? enten sette inn en bedre chip eller annbefale meg en av de beste som er på markedet nå. Endret 4. september 2005 av dr_bull Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Magic 3 har IKKE firmware oppdatering, og den er kjent for å være en ganske så ustabil chip ja. Matrix Infinity støtter firmware oppdatering, og THE MATRIX TEAM slapp en ny versjon 27/07/2005. DMS støtter også firmware oppdatering, men alikevel ville jeg anbefalt Matrix Infinity fordi 1) den er litt rimligere 2) det kommer oftere ut ny firmware. Crystal Chip støtter også firmware oppdatering, men den er ikke så lett å få tak i hvis du skal handle den i Norge. Brukerne klager litt over manglende firmware oppdateringer fra de som lager firmwaren. Men er en bra chip det også. Holder du til i oslo kan jeg hjelpe deg med å bytte brikke. Endret 5. september 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
rmon Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Arendal her, litt langt til oslo... Hvilke av disse skal jeg velge? Lodde eller ikke? Kr. 599,- Crystal Chip Kr. 790,- DMS4 E.Z.I Lite Kr. 990,- DMS4 E.Z.I Pro Kr. 490,- DMS4 Lite Kr. 650,- DMS4 Pro Kr. 490,- Matrix Infinity + Frakt Det finnes en Magic V også (Farge, Rød) men er Magick generelt ustabile? Hjemme sider til de forskjellige produsentene: DMS, Crystal Chip og Matrix Infinity Dette er et vannskelig valg Når det gjedler Loddefri eller ikke, jeg må jo uansett fjerne den gammle og lodde på en ny en, Loddefri er vell bare for de som ikke har utstyr eller kan lodde (sån som meg) Det jeg lurer på er om de loddefrie som jeg nevnte litt lenger oppe om de er like bra som de man lodder? EssspeN hvilken chip hadde du valgt? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Til de prisene over hadde jeg valgt Matrix Inf eller DMS4 Lite. Crystal Chippen skal i teorien være litt billigere enn Matrix Inf så den prisen der var ikke noe særlig. Bare sjekk på amerikanske sider så vil du se de fleste anbefaler MI forand DMS4 lite. ps! Den loddefrie er like bra når den funker, men sjekk på dms3.com forumene. MASSE mennesker som har ødelagt sin PS2 ved installering av EZI , så det anbefales ikke i det hele tatt. Chippen er så dyr også at det er billigere for deg å få noen til å installere en chip Hvis du er intressert i en MI chip rimeligere enn 499 så bare send meg en PM. Uansett DMS4 lite eller MI så tror jeg du blir fornøyd. Endret 5. september 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Har du hatt chip før i maskinen, SÅ KAN DU IKKE GÅ FOR DE LODDEFRIE LØSNINGENE! Så det kan du bare fjerne. Så først nå at du har hatt chip i maskinen. De loddefrie løsningene KREVER at det ALDRI har vært noe ekstra loddetinn i maskinen. Jeg henger en del på et annet forum og så idag at Summone skrev dette angående DMS chippene. (summone er mannen som har laget den mest stabile laserfixen som heter summ0ne fix, eller subzero fix så¨han har nok litt peiling) Originally Posted by Alcahest on a V9 with ToxicOS 0.3, there's a small bug which forces you to put the DVD-RW in the console, put it to standby and then next time you boot it, the RW will play (otherwise direct boot will give a RSOD with RWs). I wonder if they will be able to fix that... the DMS, Crystal and Ghost2 are badly developed chips that only change apps (bios patch) in their upgrades and not the actual code (mecha patch). For example: If $ony releases another version of the mechacon, all these teams will release "v2" chips and will not be able to help you with a firmware upgrade, so you will be stuck with a heap of outdated chips. The infinity and o2mod on the other hand support full flashing of all its algorythms. Enda en god grunn til å gå for 02mod eller MI istedenfor Dms, Crystal eller Ghost2. Endret 5. september 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Selv har jeg Ripper II Gold, og jeg er storfonøyd. Btw.. Hva er vitsen med å oppdatere firmwaren? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Selv har jeg Ripper II Gold, og jeg er storfonøyd. Btw.. Hva er vitsen med å oppdatere firmwaren? Jada, de fleste direct boot chipper på PS2 fungerer helt fint. Vitsen med å oppdatere firmwaren er når det foreks kommer spill med ny protection, eller hvis de legger til ny funksjonalitet. EKSEMPEL: Gamel modchips støtter ikke DVD9 plater +R. Når de kom på markedet tok de chippene som kan oppdatere firmware og fikset så dette funket. Så ville folk montere harddisk, vips så la de inn i firmwaren at man kunne bruke harddisk over 120 gig. Så kommer det online spill, vips så la de inn i firmwaren at man kan spille online med chip på. Chipper med firmware oppdateringer er intressange for de som ikke ønsker å kjøpe en chip som må byttes ut med tiden. Det kommer stadig finurlige finesser og nye funksjonalitet for å optimalisere chippene. Eksempel: På Matrix Infinity kan man foreks SLÅ AV PLAYSTATION2 logoen og den grafikken på starten, på den måten tar det 10-20 sekunder raskere å laste inn spillet fra du slår på maskina.. Tull? Ja kanskje, men dette er eksempler på slike features. Lenke til kommentar
rmon Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Åssen er det å chippe den slim PS2èn ? Hvilke chipper funker og hvordan er det med plassen? H2O MOD (SUBZERO FIX INC.) - V1-V12 eller Matrix Infinity På H2O så får man med PSTWO SUBZERO FIX, hva er det? Noen som har link til produsent? Hva gjør den? Hvem er det som lager H2O? link til produsent? Endret 17. november 2005 av dr_bull Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 H20 chippen er en chip som er produsert av en kar som heter summ0ne fra slovenia. Han er en modder og har fått tillatelse av ICE team som har laget open-source-code til å produsere chippen. Den er ikke noe særlig "kjent", men er mye brukt blandt moddere siden de fleste vet hvem summ0ne er og kjenner til koden som er brukt i chippen. H20 har subzero fix integrert , men jeg synes det er en dårlig løsning da du selv må lodde på to bittesmå resistorer. Jeg pleier å ikke bruke subzero fixen på h20, men legge til en egen pcb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå