ZakaruM89 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg vet ikke helt hva som gjør det, men av en mystisk grunn driver pcen min å klokker seg ned. Det er en amd xp 3000 som klokker seg ned til en xp 1900... Jeg har prøvd og klokke den opp men da ble det frykteligt varmt. Det rare med dette problemet er at alt funket fint en stund,tempraturen var helt fin. Jeg vet ikke helt når maskinen begynte å tulle men det begynner å bli en stund siden og jeg er lei av denne elendige pcen. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Bios har vel egenskapen til å underklokke hvis CPUen er for varm til å arbeide der den er. Trodde ikke AMD hadde den type underklokking mens pcen er i gang.. Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Trur ikke Xp3000+ har throttling.... Hadde selv en sånn cpu, på varme sommer dager og det blei varmt inne så skjedde det en del ganger at maskinen slo seg av pga at varme verdien gikk over grenseverdien i bios, å kan ikke huske en av di gangene at cpu underklokket, var faktisk vanlig for meg å ligge på ca 70 grader idle så det var ikke langt opp til 85 grader, la på ny goop å da krøyp tempen ned til 50 grader... å den cpuen er det enda liv i. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Du sier jo selv at den blir varm med stock hastighet. Så hvorfor ikke gjøre noe? Først kan du ihvertfall prøve å kjøre på stock hastighet med døren på kabinettet åpent. Hvis det hjelper, er det bare til å skaffe seg kabinettvifter. Ellers kan rensing av kjøler og vifter (hovedsaklig for hybelkaniner) være meget fornuftig. Det høres ut som at systemet ditt har blitt gradvis varmere og varmere pga. ting som kommer inni der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå