Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

port forwarding(modem, via router, til pc)

Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp med port forwarding. jeg har et thompson speedtouch 510 modem og en d-link trådløs router. hvordan skal oppsettet være hvis jeg skal "forwarde" fra modemet, via routern, til pcn. jeg har ingen problemer med å sette opp koblingen direkte fra modemet til pc; da skriver jeg bare adressen på innsiden(10.0.0.y), port(1412) og uspesifisert adresse på utsiden.

hvordan skal jeg gjøre det med modem til router da? hva skal stå i napt-menyen på modemet og hva skal stå i menyen på routeren?

adressen til routern er 192.168.0.x og den interne adressen min er 192.168.0.xxx. vi kaller den eksterne adressen for A og det er vel denne som skal stå oppført i "connection settings" i dc++?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er å sette opp SpeedTouchen i bridge modus, da slipper du å forwarde gjenom begge to. Alternativet er å sette opp forwarding inne på Napt på modemet til 10.0.0.x ip`en som d-linken har fått tildelt. Gjør du dette, og du kjører DHCP kan det lønne seg å sette opp ip`en til å være permanent, det gjør du inne på Advanced og DHCP.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...