kelvarnsen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 trenger litt hjelp med port forwarding. jeg har et thompson speedtouch 510 modem og en d-link trådløs router. hvordan skal oppsettet være hvis jeg skal "forwarde" fra modemet, via routern, til pcn. jeg har ingen problemer med å sette opp koblingen direkte fra modemet til pc; da skriver jeg bare adressen på innsiden(10.0.0.y), port(1412) og uspesifisert adresse på utsiden. hvordan skal jeg gjøre det med modem til router da? hva skal stå i napt-menyen på modemet og hva skal stå i menyen på routeren? adressen til routern er 192.168.0.x og den interne adressen min er 192.168.0.xxx. vi kaller den eksterne adressen for A og det er vel denne som skal stå oppført i "connection settings" i dc++? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Det greieste er å sette opp SpeedTouchen i bridge modus, da slipper du å forwarde gjenom begge to. Alternativet er å sette opp forwarding inne på Napt på modemet til 10.0.0.x ip`en som d-linken har fått tildelt. Gjør du dette, og du kjører DHCP kan det lønne seg å sette opp ip`en til å være permanent, det gjør du inne på Advanced og DHCP. Endret 4. september 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
kelvarnsen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 hvordan finner jeg adressen den trådløse routeren har blitt tildelt av modemet? Lenke til kommentar
Cenomorph Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Status og undermenyen local network. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå