olsen_1 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) hei! har et pentium P4 2.66 socket 478 lurer på om jeg skal kjøpe nytt hovedkort. så lurer jeg på om jeg skal fortsette med samme socket og bruke prosessoren en stund til. så altså spørsmålet er har det noen praktisk betydning hvilken socket man velger? ser på komplett at de har flest 775 der Endret 8. september 2005 av olsen_1 Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 jeg ville nok i dag valgt en 939 sokkel fra amd.. kjører selv 64 bitt sytemet til amd nå på et MSI K8N Diamond hk med en 64bit 3500+ cpu. aldri hatt det bedre.. hehe kommer nok seff litt ann på hva du hovedsakelig skal bruke den til da.. (spill /server med mye oppe tid?) merket oxo at amd`s 64bittere er meget stille og kjørlige.. har cool`n quiet funksjon som gjør det mulig å "klokke" ned cpu`n sånn at når du ikke trenger full cpu ytelse senkes både ghz, varme, lyd og vifte.. så fort du starter noe prog vil den automatisk skru seg opp på fullt for mere ytelse. sjekk ut litt 939 sokkler og døm selv.. bare min erfarling MVH Lucifer83 Lenke til kommentar
T2 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ja, AMD-64 med Socket 939 er et bra valg! Har akkurat bygget en ny HTPC med en AMD-64 4000+ (San Diego) og kun heatpipe kjøling av CPU'en (ikke vifte). Ble rimelig overrasket over at den ikke blir mer enn litt lunken selv ved noe belastning. Virker som en 4000+ San Diego er kjøligere enn den 3500+ Winchester jeg har. En tilsvarende Intel Prescott ville vel ligget på 50-60 grader? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 hei! har et pentium P4 2.66 socket 478 Om du ellers har en grei hw, klokk den.. Den holder jo til det meste nå om dagen. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 ville gått for AMD 64 939/940. har 939 selv er fornøyd. og hovedkort; som han sa tiligere i posten, MSI K8N Diamond :thumb: Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) 939 ser bra ut.. liker de kortene uten kjølevifte. Asus A8N-SLI Premium var et av de jeg ble litt interessert i. stemmer det med støy og temperatur, så er jo det serdeles fordelaktig. cool`n quiet virker jo genialt også. blir nok sikkert og klokke litt først da, må jo eksperimentere litt, og da kan jeg like godt gjøre det med det gamle brommet mitt føst :!: Endret 8. september 2005 av olsen_1 Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=14018 det er vel et av de bedre overklokkings kortene hvis du var intresert i det. (snakker ikke av erfaring/kunnskap, bare det jeg har fått inntyrkk av. les erfaringene der f.eks) Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=14018 det er vel et av de bedre overklokkings kortene hvis du var intresert i det. (snakker ikke av erfaring/kunnskap, bare det jeg har fått inntyrkk av. les erfaringene der f.eks) så det var en som nevnte høy temperatur... høy temperatur betyr bråk eh støy Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=14018 det er vel et av de bedre overklokkings kortene hvis du var intresert i det. (snakker ikke av erfaring/kunnskap, bare det jeg har fått inntyrkk av. les erfaringene der f.eks) så det var en som nevnte høy temperatur... høy temperatur betyr bråk eh støy www.vendur.no kjøp silenX vifter, så er ikke tempratur/bråk noe problem Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 nice. de der viftene så ganske bra ut. går det an å sette de inn i strømforsyning også? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 nice. de der viftene så ganske bra ut. går det an å sette de inn i strømforsyning også? er ikke sikker, men regner med med det. eneste er at du mister garantien når du åpner den... Lenke til kommentar
crusade Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Går fint å bruke dei i strømforsyning. Viftene i PSUene er identiske med vanlige vifter, plugger og dimensjoner er som oftest heilt likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå