OV-103 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Du trenger bare å lagre wolcmd i C:\windows\system\. Så lager du en fil i notepad med den kommandoen, så lagrer du den som f.eks start.bat (altså ikke start.txt). Da trenger du bare kjøre den .bat fila. Eller du kan gå på start --> kjør, skrive cmd, trykke enter og skrive kommandoen i det svarte vinduet som kommer opp. Lenke til kommentar
.com Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 har vært på gran canaria, så jeg har ikke sjekket før nå, men når jeg limer inn den kommandoen (wolcmd 001109ed0fcb 255.255.255.0 255.255.255.0) i cmd, så står det at wolcmd ikke gjennkjennes som en intern eller ekstern kommando.... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 1. Win xp har shutdown kommandoen inntegrert 2. Win 2000 har ikke dette integrert 3. For å skru av en annen pc via cmd skrive du: shutdown -s -m \\maskinnavn -t xx -c etellerannet -f -s = shutdown -r = restart -l = logg av -a = avbryt maskinavsluttning -m \\maskinnavn = ekstern maskin som skal skrus av -t xx = angir hvor lang tid det tar før den skal avsluttes/rebootes -c = kommentar til hvorfor du skal avslutte/reboote -f = tvinger programmer til å stenges uten varsel Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 har vært på gran canaria, så jeg har ikke sjekket før nå, men når jeg limer inn den kommandoen (wolcmd 001109ed0fcb 255.255.255.0 255.255.255.0) i cmd, så står det at wolcmd ikke gjennkjennes som en intern eller ekstern kommando.... Du må legge wolcmd programmet i C:\windows\system\ først (når jeg tenker meg om skal det vel egentlig holde å legge det under C:\windows\). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå