.com Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 har satt opp en litt gammel maskin på nettverket, denne står inne i et skap, og derfor vil jeg kunne skru av denne via cmd fra en annen maskin på nettverket men hvordan? Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 trenger også å vite hvordan man chatter mellom computere med cmd, har prøvd; net send "computername" og så meldingen, altså; net send tsunami hallo, tsunami er navnet på den maskinen jeg vil snakke med. men da kommer det opp at den ikke finner meldingsaliaset. kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Er ikke helt sikker på hvordan det gjøres iallefall må du være full admin igjennom nettverket. Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 hvordan "blir" jeg det? Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 nei, nabons, selvsagt mener jeg mitt Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 trenger også å vite hvordan man chatter mellom computere med cmd, har prøvd; net send "computername" og så meldingen, altså; net send tsunami hallo, tsunami er navnet på den maskinen jeg vil snakke med. men da kommer det opp at den ikke finner meldingsaliaset. kan noen hjelpe meg? Messenger-servicen er disabla som standard i SP2. Start den så skulle det funke. Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 hvordan da? Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvis du har xp: Gå inn på computer management og trykk på services, så skrur du på "messenger" Husker ikke hvordan det var i tidligere versjoner Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) hvordan blir dette på norsk versjon av xp da? gløm det fant det ut Endret 5. september 2005 av .com Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 for å slå av skriv: shutdown [enter] da kommer det opp en meny, se etter noe som heter interface eller GUI... for å sende: net send [datamaskinnavn eller ip] [beskjed] jeg er ikke helt sikker på den shutdown saken, jeg har ikke CMD selv så jeg kan ikke få sjekket det heller... (har winXP uten CMD, slå den) Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Om du også trenger å skru den på via nettverket kan du bruke wolcmd. Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 den så vanskelig ut... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Den er egentlig ikke det. Om du legger ut MAC'en til den maskinen så kan jeg skrive kommandoen du trenger for at det skal virke. Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 greit, men hvordan finner jeg mac`en? Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) greit, men hvordan finner jeg mac`en? Network Connections -> Local Area Connection* -> Support -> Details Så får du opp et vindu med en del info. "Physical address" er mac'en din *Bytt eventuelt ut med navnet på tilkoblingen din EDIT: Skrivefeli Endret 6. september 2005 av nahoy Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) fant den, 00-11-09-ED-0F-CB Endret 6. september 2005 av .com Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Om du legger wolcmd i f.eks C:\windows\system\ så skal denne virke: wolcmd 001109ed0fcb 255.255.255.0 255.255.255.0 Så da er det bare å legge den linjen i en .bat fil som du kan trykke på for å starte maskinen. Edit: Dette virker bare om maskinen er satt til å starte når den får en wol pakke, men mange maskiner er satt opp sånn som standard. Endret 6. september 2005 av e_urkedal Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Tror de fleste kommandoene i cmd som går over nettverk blir sperret av sp2.. Shutdown kommandoen funker ikke hvis det er SP2 på pcn du skal skru av, og net send funker ikke hvis mottaker pcn har SP 2... (SP2 er servis pack 2) Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 med en gang jeg starter wolcmd, blir den borte igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå