Crusty Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Eg har en skjerm med VGA kabel, men skjermkorte har bare to DVI utganger. Ka ska eg gjør? Skjermkort: Club3D Geforce 6800GT 256MB Skjermkort PCIe 16x, 256BIT, GDDR3, DVI+DVI+TV, SLI Skjerm: Dell E771p Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) vga adapter..dvi til vga adapter Jeg har to liggende her..bor du i bergen som kan du få den ene.bare kom og hent den. Eh..Link til hva?? Endret 4. september 2005 av Scortech Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 det bruker som regel å følge med en sånn med de fleste skjermkort Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kan det være denne eller denne du trenger? Pass uansett på at du får rett side på han/hun. Du kan også kjøpe en hel skjermkabel om du ikke ønsker en liten overgang som sitter bak på skjermkortet. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
meeg Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Denne du trenger ja: Lenke til kommentar
Crusty Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 så de er denne eg trenger? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 fulgte det virkelig ikke med dvi->vga converter når du kjøpte kortet?? Lenke til kommentar
Crusty Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Eg får korte i mårra så vet ikke om de følger med men viss de ikke følger med må eg kjøpa de i mårra og da er de greit og veta ka eg ska kjøpa Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Denne overgangen skal følge med skjermkortet Lenke til kommentar
Crusty Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 får håpa på de ja Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 koster de så pass..jeg har to stykker.kan selge de for 50stk da. hehe Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har 4 ! Noen som vil kjøpe ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hva er forskjellen mellom rein dvi kabel fra skjermkort eller dvi til vga.. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hva er forskjellen mellom rein dvi kabel fra skjermkort eller dvi til vga.. Vanligvis er DVI kablene DVI-I, som kan bære både analoge og digitale signaler (den converteren som vi ser over tar de analoge signalene og sender dem gjennom en D-SUB kontakt i stedet for DVI kontakten). Vi har også DVI-D (kun digital, f.eks. til dual link), og DVI-A (kun analog). Så DVI til VGA vil overføre kun det analoge signalet, noe som for en LCD skjerm vanligvis betyr dårligere kvalitet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 ok sa da burde jeg kjøpe en rein dvi kabel? for jeg har bare dvi innganger på skjermkortet od en på lcd skjermen noen kabler og anbefalle? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hva er forskjellen mellom rein dvi kabel fra skjermkort eller dvi til vga.. En DVI > DVI kabel sender rene digitale signaler. En DVI > VGA kabel omformer fra digital til analog slik som de små overgangene. En beskrivelse kan du lese her DVI (Digital Video Interface) is a specification created by the Digital Display Working Group (DDWG) to accommodate analog and digital monitors with a single connector. There are three different DVI configurations: DVI-A, designed for analog signals, DVI-D, designed for digital signals, and DVI-I (integrated), designed for both analog and digital signals. Using a DVI connector and port, a digital signal that is sent to an analog monitor is converted into an analog signal. If the monitor is a digital monitor, such as a flat panel display, no conversion is necessary. Many monitors now include a DVI connection and many video adapters include a DVI port along with, or instead of, the traditional 15-pin Video Graphics Array (VGA) port. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 valentino: Kablene som sendes med de fleste skjermer er vel DVI-I så vidt jeg vet, og de vil si at de kan overføre både analoge og digitale signaler. Har man da stilt in skjermen feil, så kan man sitte og se på analoge signaler selv om man bruker DVI. Men jeg regner med det vil være default digitalt da, så noe stort problem er det vel ikke. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 valentino: Kablene som sendes med de fleste skjermer er vel DVI-I så vidt jeg vet, og de vil si at de kan overføre både analoge og digitale signaler. Har man da stilt in skjermen feil, så kan man sitte og se på analoge signaler selv om man bruker DVI. Men jeg regner med det vil være default digitalt da, så noe stort problem er det vel ikke. Du har nok rett i at kablene sender både digitale og analoge signaler, jeg har bare ikke satt meg godt nok inn i emnet. Eneste jeg kan snakke av er erfaring. Jeg hadde tidligere en DVI > VGA kablel fra skjermkortet til skjermen (Hyundai Q17s LCD). Da kjente skjermen at det var analoge signaler og ga meg meny etter det. Da jeg etterhvert fikk tak i en DVI > DVI kabel ble noen menyer borte på skjermen fordi den merket at det var digitale signaler som ble mottatt. Tror derfor at mange skjermer har autodetect for dette så at du har en digital skjerm som kjører på analoge signaler er vel ganske sjeldent. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 jo. Er nok ikke store sannsynligheten for at man kjører analogt på LCD hvis man bruker DVI. Er bare det at min skjerm har valg for analog(DVI), analog(-DSUB) og digital(DVI). Skumle greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå