Gå til innhold

Vask av skjerm?

Anbefalte innlegg

Det er jo ingen statshemmelighet at det fra tid til annen blir noen feite fingeravtrykk på skjermen til vår lille bærbare pc, spesielt når noen absolut skal peke på noe PÅ skjermen. Likevel, når uhellet er ute og en vi få tørket/"vasket" skjermen -noen som har gode tips til hva en bør bruke?

Vil ikke lage noe skade på mitt nye klenodium...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å bruke en myk bomullsfille fuktet med vann og evt. en liten dråpe med såpe for å løse opp fettflekker om det er nødvendig. Deretter tørker / polerer jeg over forsiktig med en tørr bomullsfille for å unngå striper.

Lenke til kommentar

Clas Ohlson og lignende steder har egne vårservietter spesielt beregnet på LCD-skjerm vask, som tar fett, men uten å skade den ømfintlige coatingen.. Det er nok det aller sikreste, men litt lunkent vann og mild vanlig såpe fungerer nok også ok. Bare for all del ikke finn på å bruke noe slags alkohol eller andre sterke løsemidler. LCD skjermer er som regel også veldig ømfintlige for riper/skrapemerker, så bruk noe så mykt og finfibret som mulig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg bruker en pussefille som fulgte med et par briller. Fungerer greit, selv på fingeravtrykk.

På skjermer med "klarlakk"/glossy finish, er det noe spesielt man må ta hansyn til da, innbiller meg at man får lettere merker på en slik skjerm? Merker; type striper ved rengjøring osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...