Complexity Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 hei. skal instalere xp 64bit og da må jeg få laget en till partisjon på min 160 gig for å kunne ta vare på alt stashet var en som sa jeg skulle gå på Start | Kjør | compmgmt.msc. men jeg skjønte lite av det hvordan lager jeg en till partisjon? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis du ikke har upartisjonert plass på harddisken, må du nok bruke PartitionMagic eller lignende programvare for å lage en ny partisjon. Har du upartisjonert plass bruker du Disk Management (Computer Management) som du sier. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) faen.. har ikke det hele hardisken er en partisjon. går det fint å oppgradere fra windows xp professional til xp 64 da? har cd'a i handa edit: LEIF Endret 4. september 2005 av complexity Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hvis det ikke er noe noe på den hardddisken du skal installere på, så fjerner du hele partisjonen fra xp cd´n, altså mens/når du er i gang med installeringa. Deretter kan du opprette to partisjoner på det området som før var en, og bestemmer deg for hvilken av de partisjonene du skal installere på, og hvilken som skal være lagringsplass eller noe. edit: ser nå det var snakk om stash ja, da er det ei god løsnig å legge det over på en annen hd, også partisjonere som du ønsker under installeringen. Endret 4. september 2005 av MorePower Lenke til kommentar
meeg Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis det ikke er noe noe på den hardddisken du skal installere på, så fjerner du hele partisjonen fra xp cd´n, altså mens/når du er i gang med installeringa. Deretter kan du opprette to partisjoner på det området som før var en, og bestemmer deg for hvilken av de partisjonene du skal installere på, og hvilken som skal være lagringsplass eller noe. ...og da forsvinner alt som er på disken nå.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 men poenget er at jeg har en 160gig harddisk som er en partisjon. jeg bruker ca 40 gig på den og har over 100 gig ledig.. derfor tenkte jeg jeg kunne dele den i 2.. men siden dette ikke ser ut til å gå så skal jeg få låne en 200 gig hos en kompis om noen timer. da kan jeg legge over stashet Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 driver å formaterer nå. har laget 2 partisjoner også dette blir god knall.. gleder meg til å oppleve xp 64 bit.. selv om det er omtrent likens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå