Gå til innhold

Her er en utfordring: 3xRandom, men ingen like

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
generer random ider først, så sjekker du om noen er like, hvis de er det så prøver du på nytt? hvis du skal vise de 3 bildene på forskjellige sider kan du lagre viste ider i session, og sjekke hver gang du genererer ny

Er ikke riktig så inne i kodingen ennå, men jeg tar det med meg ;)

Lenke til kommentar
lag en løsning basert på denne funksjonen: shuffle og du bør komme imål (uten at jeg røper hele hemmeligheten)

Har du sett, er ikke så lenge siden jeg selv skrev det samme som shuffle()-funksjonen gjør for å oppnå det samme som trådstarter ønsker.

Greit å vite at jeg bare kunne brukt en ferdig funksjon. (Liker ikke at slikt går meg forbi)

Men iallefall:

Lag array med id'er

Shuffle

Hent ut x elementer

Kode får du skrive selv ;)

Lenke til kommentar
Har du sett, er ikke så lenge siden jeg selv skrev det samme som shuffle()-funksjonen gjør for å oppnå det samme som trådstarter ønsker.

Greit å vite at jeg bare kunne brukt en ferdig funksjon. (Liker ikke at slikt går meg forbi)

som phpprogrammerer er det første man lærer at det stort sett finns en funksjon for hva det skulle være. det er bare ikke alltid like lett å gjette hva den kan hete.

Lenke til kommentar
som phpprogrammerer er det første man lærer at det stort sett finns en funksjon for hva det skulle være. det er bare ikke alltid like lett å gjette hva den kan hete.

Indeed.

Men dette er første gangen jeg opplever at jeg faktisk skriver en funksjon som allerede finnes.

Om det bare blir like lenge til neste gang så taper jeg iallefall ikke så mye tid på det.

Det verste er ikke å gjette hva en funksjon heter, det verste er da å gjette rekkefølgen på argumenter i "beslektede" funksjoner der man forventer at rekkefølgen er litt standarisert.

Lenke til kommentar
Kom igjen... alle som har jobbet med PHP et par år har før eller siden skrevet en liten omvei - det viktige er at man lærer av sine feil :)

Det er første gangen jeg skriver en omvei som jeg legger merke til.

Ser ikke bort fra at jeg har skrevet omveier men aldri innsett det før det er så lenge siden at jeg har glemt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...