(ODIN) Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 kjøpte i går 2 nye ocz rambrikker til maskinen min,satt de inn slik at jeg 2048 mb ram,men når jeg starter maskinen vil ikke bildet komme opp på skjermen,maskinen starter men ikke noe bilde. har et gigabyte K8NS ultra-939 nForce3 250 hovedkort og en amd 64 3500 winchester samt ocz 1024mb dual channel platinum ed. R-2 og en 420 w thermaltake silent purepower strømforsyning fra før av som fungerer fint problemet oppstod når jeg skulle sette inn 1024 mb mer av samme minne i maskinen,kan det være at jeg har for svak strømforsyning?,finner heller ikke noen instillinger i bios jeg kan forandre på,så hvis noen har gode råd å komme med vil jeg være veldig takknemmelig takk å ha en god dag Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ingenting med PSU å gjøre, da DRAM brikker trekker lite strøm (mindre enn 2A på 5V - mao under 10W per brikke). Problemet er at Winchester CPU'en ikke klarrer å kontrollere 4x512 brikker så bra (Venice skal være bedre). Husk at AMD64 har integrert minnekontroller. Prøv å slakke ned på timingsene - i hvertfall Command Rate til 2T. Lykke til! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Set hastigheten ned til 333MHz ( 2 x 166) Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Båda inläggen ovanför är riktiga. Gör en cmos reset med alla minnena på hk så ska det nog gå bra. Eller om du går in i bios med 2 brickor och ändrar till 2T och DDR333 och sen stoppar i de andra 2. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 takker så mye for svarene,men jeg finner ikke de settingsene i biosen min,er ikke så flink på det området ,ville det hjelpt om jeg oppdaterte biosen? kjipt å bruke 1800 spenn på noe som ikke virker takker igjen for tiden deres Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kikk i manualen... er som regel noe à la "DRAM timings"->"Manual" ikke auto eller SPD Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 ok skal se om jeg finner det,takk igjen Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 trykk ctrl-f1 i bios og se om du får flere valgmuligheter Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) ok fikk ordnet tullet,for de som har samme problem,vil jeg anbefale oppgradering bios,det løste iallefall mitt hodebry. det eneste jeg lurer litt på er hva som menes med å slakke litt ned på timings fra 1t til 2t,hva betyr dette?og hvor gjør jeg det? er det noe annet jeg bør stille på,ja har 4 brikker a 512 mb,leste visst at jeg ikke skulle ha det,men var litt for sent ute takker for svar og hjelp Endret 8. september 2005 av (ODIN) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Forenklet:Timings påvirker ytelsen, og er ofte forsinkelser/pauser av forskjellig slag. Eks. på timingser (typiske): 2,5-3-3-8 1T De "viktigste" er den første (Cas Latency) og siste Command Rate). Jo lavere jo bedre Den førsre er som regel 2,5 eller 2 (Crucial brikker er ofte satt til 3). Denne er begrenset av minnet og "normale" brikker kjører på 2,5. Å endre denne ned til 2 kan føre til ustabilitet. Den siste er enten 1T eller 2T. Her er det 5-10% å hente, avh. av hvem du spør. Styres og begrenses av minnekontrolleren (i CPU på AMD64). Vanligvis funker 1T uten problemer, men med 4 brikker må man ofte nøye seg med 2T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå