slacker Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kjøpte meg nettopp en ny Nokia 3120, og når jeg prater lenger enn 10 min ca kjenner jeg en ekkel tung hodepinelignende følelse i hodet. Jeg har brukt mobil fast i 8 år ca nå, og pratet mye, men aldri opplevd noe lignende. I tillegg kan jeg opplyse om at det er en Telenorantenne montert på husveggen der jeg bor, så jeg ringer ikke fra et sted med dårlig dekning som fører til høyere sendestyrke. I displayet har jeg alltid full dekning der jeg ringte fra. Dette er min første Nokia, opererer de med høyere sendestyrke enn f.eks SE som jeg har hatt mesteparten av tiden? Finnes det noen relativt enkel måte å måle sendestyrken til en mobil på? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har samme problemet med Nokia. Kan ikke bruke Nokia, da jeg får en tung hodepine. Bruker derfor SE, som er mye bedre når det kommer til hodepine. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Bare for å si ifra, stråling fra mobil gjør IKKE slik at man får vondt i hodet. Dette kommer så vidt jeg vet fra svingninger i membranen som lager lyden dere hører, svingningene blir til varme og forplanter seg inn i hodebunnen deres. Stråling merker man ikke noe fysisk på...annet enn placebo-effekt selvfølgelig. EDIT: Så vidt jeg vet skal det stå SAR-verdiene til telefonen i manualen. Endret 4. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Bare for å si ifra, stråling fra mobil gjør IKKE slik at man får vondt i hodet. Bare tull. Jeg får vondt i hodet bare noen med Nokia sitter 1-3 meter unna meg å bruker telefonen. Jeg kan merke hodepine før jeg vet at noen bruker telefon i nærheten. Et eksempel er en venninne som satt på verandaen og ringte. Jeg satt rett innfor, og merket plutselig at jeg fikk en tung mobilhodepine, som jeg kaller det. Gikk ut på verandaen og fikk bekreftet at hun brukte telefonen. Så jeg kan faktisk merke når noen bruker Nokia, før jeg vet at en Nokia brukes. Kan jo legge til at hvis jeg ikke bruker ledningsbasert handsfree, får jeg hodepine av SE også. Prøvde sånn trådløs handsfree. Men den ga faktisk også hodepine ved langvarige samtaler. Endret 4. september 2005 av Cola-boks Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 vel, det sitter sikkert opp inni huet. Som Alastor sa så skal du ikke få vondt i hue av en mobil ved å snakke i tlf. da ville den trolig ikke ha bestått og blitt lagt ut på salg !? Men jeg kan da ikke si noe sånt siden det er du som føler smerten ikke jeg... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Aud Nome Dueland Spesialist i nevrologi Hodepine ved bruk av mobiltelefon er ikke helt ukjent, selv om vi ikke vet hvorfor noen får slike symptomer. Det er gjort en del spørreundersøkelser som tyder på at en viss prosent av mobilbrukere merker forskjellige symptomer ved mye bruk av telefonen. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Husker at Gro (vår tidl "stasminister") merket det samme. Hun bad alle som kom inn på kontoret hennes om å skru av mobilen, viss ikke klarte hun ikke å konsentrere seg... Så det er nok noen som er mer plaget enn andre. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har alltid trodd at dette var placebo, men har hørt flere som hevder lignende symptomer i varierende grad, så kanskje det er noe i det.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg tror enkelte mennesker er mer utsatt for sånt enn andre..ikke at mobilstråling er farlig generellt, men mer at noen reagerer på det. Som en slags allergi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå