jensemil Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei, har tenkt til å kjøpe meg et nikon d-50. Noen som har dette kamera?(lyst å fortelle om sine egne erfaringer) Det jeg lurte på var: Kan jeg ta masse bilder kjempe fort etter hverandre?(Eks. Skateboardbilder) Må jeg ha en minnebrikkleser på PC. Eller bare Usb 2? Kamera koster 6000 på MPX. Finnes det noet bedre kamera i den prisklassen? Veit ikke hva videvikel er, men er det det på den? Håper noen kan svare på noen av spørsmålene mine. Takker for alle svar. Jens Link til kamera Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 1: D50 kan ta 2,5 bilder i sekundet. Stort raskere enn det får du ikke i den prisklassen. Burde holde til sportsbilder o.l. 2: Du trenger ikke kortleser. Det følger med en usb-kabel som du kobler til pcen. Kompatibelt med både usb 1 og 2. 3: Mulig. Du finner nok tilsvarende kameraer fra andre produsenter, men forskjellene er nok små. Det viktigste er at du selv føler deg komfortabel med kameraet. 4: På speilrefleks kommer dette ann på linsa du kobler til. Kitlinsa til D50 starter på 18mm, og har derfor vidvinkel. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Dette er også på ukens tilbud hos www.netshop.no for 5800,- Lenke til kommentar
flippant Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg har hatt min en uke eller så og er knallfornøyd med den. Kjøpte den på Japan Photo til 5999,- fordi de tilbyr superforsikring. Du kan ta 2.5 bilder i sekundet ja, men husk at for å ta skarpe bilder av ting som er i rask bevegelse trenger du mye lys(!) Det eneste som irriterer meg med kameraet er at LCD-displayet ikke er opplyst og at 18-70mm linsen ikke var bundlet med den :/ Jeg valgte D50 over EOS 350D mest pga. ergonomien. Bare å si ifra om du lurer på noe annet. Jeg er ingen ekspert, men jeg har jo kameraet nærmest talt i hendene hele tiden Lenke til kommentar
alexrune Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har tatt ca 2500 bilder med mitt nå, og er veldig fornøyd. Kjøpte det med kit-objektivet: 18-55mm f3,5-5,6 ED. DEtte er jo ikke veldig lyssterkt, men har fått noen veldig flotte bilder med dette: http://www.photosight.org/photo.php?photoid=21344&ref=author . Går bare og sikler på en ordentlig tele og fast vidvinkel, men dette er jo grisedyrt har jeg funnet ut av... Men det er det som er en av fordelen med dslr: man kan kjøpe en kit og bygge videre derfra ettersom økonomien tillater det Jeg er også skuffet over at ikke Nikon ikke har klart å få lys i toppdisplayet, Men alt i alt et veeeldig bra kamera til prisen Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nikon har utelatt lys i topp displayet - Problemet er ikke at de ikke klarer. Alle andre Nikon DSLR har lys i dette dsiplayet. At D50 ikke har det gjenspeiler seg i prisen. Det skal være fordeler med å velge D70s. Lenke til kommentar
Kerb1 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nikon D50 er veldig bra kamera! Er knall fornøyd med bildene! Som de andre sier, du kan ta 2,5 bilder i sekundet. Men bare viss det er ute (god belysning) Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Eller rett og slett hvis du har kjapp nok lukkertid. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Eller rett og slett hvis du har kjapp nok lukkertid. Det var jo underforstått at for å ta (gode) bilder med rask lukkertid, trenger du mye lys, i hvilken som helst form du kan få det Ellers kan du jo bare gå på manual eller shutter priority og gjøre som du vil. Kjøpte et 50mm/f1.8 objektiv i dag, og gleder meg til det kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå