Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enkelt trådløst hjemmenettverksproblem

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite hjemmenettverk som jeg prøver å få til å fungere. Se på tegningen under.

Spesifikasjoner:

Internett: Canal Digital Mini (150/150)

Nettverkskort: integrert Realtek RTL8100C

Trådløst nettverkskort på den stasjonære: MSI PC54G2

Trådløst nettverk på den bærbare: MSI CB54G

Jeg får satt opp nettverket med 128bit WEP-kryptering (nøkkel er riktig satt opp på begge PCene) og forbindelsen vises som "meget god". På den stasjonære har jeg valgt Gateway, ad-hoc. Men jeg kommer ikke inn på internett med den bærbare likevel. Nettleseren spør bare om jeg vil koble meg til internett med blåtann og hvis jeg prøver å klikke reparer nettverkstilkobling så får jeg bare opp feilmeldingen "Følgende trinn i reparasjonen misslyktes: Fornye IP-adressen. Kontakt systemansvarlig eller internettleverandøren".

Hva kan være feil? Hvordan får jeg fikset det? (Bare spør hvis dere trenger mer info)

post-61-1125840396_thumb.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innstillingene står som på bildet under. Ser det OK ut? Hva bør jeg evt. krysse av for? (Jeg prøvde å krysse av for alt uten at det hjalp)

Du trenger ikke å krysse av på noe her.

Men synes det er merkelig at du ikke får kontakt, er du sikker på at den trådløse forbindelsen er oppe og gå? Prøv å sett manuelle ip adresser og prøv å ping og se om du får kontakt.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite hjemmenettverk som jeg prøver å få til å fungere. Se på tegningen under.

Spesifikasjoner:

Internett: Canal Digital Mini (150/150)

Nettverkskort: integrert Realtek RTL8100C

Trådløst nettverkskort på den stasjonære: MSI PC54G2

Trådløst nettverk på den bærbare: MSI CB54G

Jeg får satt opp nettverket med 128bit WEP-kryptering (nøkkel er riktig satt opp på begge PCene) og forbindelsen vises som "meget god". På den stasjonære har jeg valgt Gateway, ad-hoc. Men jeg kommer ikke inn på internett med den bærbare likevel. Nettleseren spør bare om jeg vil koble meg til internett med blåtann og hvis jeg prøver å klikke reparer nettverkstilkobling så får jeg bare opp feilmeldingen "Følgende trinn i reparasjonen misslyktes: Fornye IP-adressen. Kontakt systemansvarlig eller internettleverandøren".

Hva kan være feil? Hvordan får jeg fikset det? (Bare spør hvis dere trenger mer info)

Hei!

Hvor kjøpte nettverkskortet MSI PC54G2 ?

Det finner jeg ikke på noen nettbutikker.

Fjern Krypteringen og prøv forbindelse med bærbaren.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Får du kommunikasjon mellom de to maskinene på fildelingsnivå?

prøv å sette ip manuelt (selv om windows maskiner egentlig skal havne i 169.x.x.x subnettet automatisk) f.eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2...

Du kan også ta en titt i routingtabellen på stasjonærpcen din om det er noe muffens der! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...