Simen1 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg har et lite hjemmenettverk som jeg prøver å få til å fungere. Se på tegningen under. Spesifikasjoner: Internett: Canal Digital Mini (150/150) Nettverkskort: integrert Realtek RTL8100C Trådløst nettverkskort på den stasjonære: MSI PC54G2 Trådløst nettverk på den bærbare: MSI CB54G Jeg får satt opp nettverket med 128bit WEP-kryptering (nøkkel er riktig satt opp på begge PCene) og forbindelsen vises som "meget god". På den stasjonære har jeg valgt Gateway, ad-hoc. Men jeg kommer ikke inn på internett med den bærbare likevel. Nettleseren spør bare om jeg vil koble meg til internett med blåtann og hvis jeg prøver å klikke reparer nettverkstilkobling så får jeg bare opp feilmeldingen "Følgende trinn i reparasjonen misslyktes: Fornye IP-adressen. Kontakt systemansvarlig eller internettleverandøren". Hva kan være feil? Hvordan får jeg fikset det? (Bare spør hvis dere trenger mer info) Endret 4. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis du prøver å dele internettet som den stasjonære har, til den bærbare, må du kjøre noe som heter Internet Connection Sharing på den stasjonere. Da burde det funke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Innstillingene står som på bildet under. Ser det OK ut? Hva bør jeg evt. krysse av for? (Jeg prøvde å krysse av for alt uten at det hjalp) Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har du satt opp at maskinen skal motta IP gjennom DCHP? I så fall er det ikke rart at du ikke kommer noen vei. Mitt råd er å sette opp IP manuelt. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Innstillingene står som på bildet under. Ser det OK ut? Hva bør jeg evt. krysse av for? (Jeg prøvde å krysse av for alt uten at det hjalp) Du trenger ikke å krysse av på noe her. Men synes det er merkelig at du ikke får kontakt, er du sikker på at den trådløse forbindelsen er oppe og gå? Prøv å sett manuelle ip adresser og prøv å ping og se om du får kontakt. Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har et lite hjemmenettverk som jeg prøver å få til å fungere. Se på tegningen under. Spesifikasjoner: Internett: Canal Digital Mini (150/150) Nettverkskort: integrert Realtek RTL8100C Trådløst nettverkskort på den stasjonære: MSI PC54G2 Trådløst nettverk på den bærbare: MSI CB54G Jeg får satt opp nettverket med 128bit WEP-kryptering (nøkkel er riktig satt opp på begge PCene) og forbindelsen vises som "meget god". På den stasjonære har jeg valgt Gateway, ad-hoc. Men jeg kommer ikke inn på internett med den bærbare likevel. Nettleseren spør bare om jeg vil koble meg til internett med blåtann og hvis jeg prøver å klikke reparer nettverkstilkobling så får jeg bare opp feilmeldingen "Følgende trinn i reparasjonen misslyktes: Fornye IP-adressen. Kontakt systemansvarlig eller internettleverandøren". Hva kan være feil? Hvordan får jeg fikset det? (Bare spør hvis dere trenger mer info) Hei! Hvor kjøpte nettverkskortet MSI PC54G2 ? Det finner jeg ikke på noen nettbutikker. Fjern Krypteringen og prøv forbindelse med bærbaren. Lykke til! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Får du kommunikasjon mellom de to maskinene på fildelingsnivå? prøv å sette ip manuelt (selv om windows maskiner egentlig skal havne i 169.x.x.x subnettet automatisk) f.eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2... Du kan også ta en titt i routingtabellen på stasjonærpcen din om det er noe muffens der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå