frank_jarle Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg ser litt på noen skjermkort resultater, og finner svært sprikende resultater, nå er ikke testene helt identiske det skal sant sies, men jeg renger med at et hvilket som helst GF6600Gt har noe av de samme ytelsene under UT2k4? Her er en test fra HardwareZone Der ser det ut til at kortet gjør det omtrent som R9800Pro. Mens hos TomsHardware gjør GF6600Gt en god del bedre enn R9800Pro kortet. Jeg er klar over at hvis man ser på resultatet hos TH: så ligger 6600GT kortet på rundt 106FPS i 1024*768 oppløsning, mens R9800Pro ligger rundt 83.9FPS. Det som forundrer meg er at kortene for omtrent samme FPS hos HZ; GF6600GT (71.85FPS) og R9800Pro (62.3FPS). Hvis det skiller så lite som HZ viser så er det vel ikke noe vits å kjøpe 6600GT som koster noe mer. men hvis testen hos TH er mer til å stole på så skjønner jeg at det er mer å tjene på det. Hva mener dere? Frankie Endret 4. september 2005 av frank_jarle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Dette viser bare hvor "farlig" det er å lese seg blind på tester... HZ og THG kan her ikke sammenliknes da de tester to forskjellige "scener" i UT04 etter det jeg kan se.. I tillegg er det jo en DX8-test som på ingen måte viser evt. fordeler med 6600GT kontra 9800Pro. I nyere spill/tester/"titler" er 6600GT nokså overlegen 9800Pro.. i eldre spill/tester/"titler" er 9800Pro faktisk bedre i en del tilfelle. 9800Pro er fremdeles ett veldig bra kort.. og dersom du får det til en mye lavere pris enn ett 6600GT-kort..og i tillegg spiller mye DX8-spill.. da kan det hende at 9800Pro er det "riktige" valget.. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Etter som jeg har forstått så er ikke akkurat UT2k4 noe særlig å se på i slike tester. Se heller på Half-life 2, Doom 3 og FarCry. Some nevnt over er 9800 Pro et godt kort til en veldig rimelig pris. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Unreal Tournamet er ikke noe å teste dagens skjermkort på, resultatene blir så å si det samme. Grunnen til at resultatene spriker er at Toms Hardware tester med en AMD 4000+ og Hardwarezone bruker en Pentium 3.06 GHz. Og utslaget her er det faktisk CPUen som gjør. Som Zythius sa, les heller testene i nyere spill som HL2, Doom 2 og FarCry. URT04 er mer som 3DMark2001, resten av maskinen har mye mer å si enn selve skjermkortet. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Tusen takk for kjempe innspill fra dere alle. Tror nok dette setter ett bedre lys over mitt neste valg av skjermkort ja. Det ligger vel nok en god del i det dere sier om UT2k4, også det med at testene er gjort i forskjellige maps osv. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå