Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må modem endres for å få høyere fart- ADSL?

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha ventet lenge, og lenger enn langt på at Telenor skulle oppgradere min hastighet, bestilte jeg for litt siden 2000/300, i steden for 704/128 som jeg hadde.

Ser når jeg går inn på mitt abonnement at det nå også står 2000/300 der, men min målte hastighet er forsatt uendret (720Kbs) i følge It avisen.

Jeg mistet plutselig nettforbindelsen i går, og måtte connecte igjen, og har også restartet modem. Mitt modem er forøvrig 3Com ADSL router/modem.

Fikk i dag også mail med bekrftelse på at hastighet er satt opp.

Det jeg da lurer på er om jeg kanskje må gjøre noe med modem, det står 128/864Kbs (se vedlagt bilde), men betyr det at Telenor ikke har oppgradert annet enn min abonnemetinfo, og ikke selve hastigheten eller hva er sannsynelig her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret Moy, det er Modem og ruter i et og har restartet, men idet jeg skrev denne posten ble det jammen fart på sakene, gikk inn på modem igjen, og nå står det 448/2464 så da er det nok greit nå :w00t: .

Får riktignok mellom 1600 og 1900 på It avisen test, men vet ikke om det kan skyldes feilmargin kanskje?

Lenke til kommentar

For det første er det lite trolig at abonnementet blir oppgradert, og ikke hastigheten. Det som ofte er årsaken ved hastighetsproblemer etter oppgradering er at sentralen du er koblet til ikke er oppgradert med god nok kapasitet enda.

For det andre skal de "nye hastighetene" være oppgitt med kompensjon for overhead. Det betyr at du faktisk skal få den hastigheten som er oppgitt.

Dersom du stort sett ligger på rundt 1900 kbps, er nok allikevel det litt for lite avvik til at du får gjort noe med det.. Husk også at du må måle uten at noen andre prosesser på maskinen din bruker av linja..

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...