Gå til innhold

Problem med budsjett: 15.000 (for lite)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende at det er smart og lege i en del i skjerm, men 6000kr.- er det ikke litt mye, finn deg heller en 19" skjerm til 2000-4000kr.- istedet.

 

EDIT: det går ikke ann og trykke på 3 taster samtidlig på det tastaturet du har tenkt og kjøpe deg.

 

EDIT2:Headsettet kan du spare 500kr.- på oglink

Endret av sNaXx0r
Lenke til kommentar

Da har jeg droppa surroundanlegget med d første og kommer heller til å kjøpe dette senere. Da skulle jeg ha løsnet opp 2500,-

 

1. Er det lurere å kjøre dual screen med 2x19" da eller?

2. Kan noen finne et bra tastatur?

3. Jeg hadde tenkt å ha 2gb ram men starte opp med kun 1gb nå som jeg kjøper pcen. Er det lurt med en eller 2 brikker? Hva er fordelene ulempene?

 

Og kunne noen hjulpet meg med å finne bra ram?

 

4. Hva trenger jeg vifter til?

5. Skjermkortet trenger jeg også hjelp til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Kan hende at det er smart og lege i en del i skjerm, men 6000kr.- er det ikke litt mye, finn deg heller en 19" skjerm til 2000-4000kr.- istedet.

Nå vet jeg ikke hvilket skjermkort du planlegger å kjøre, men antar at det blir 7800 GT eller GTX. GT gir iallefall bra mye igjen for pengene.

 

Isåfall er det helt bortkastet å kjøpe seg en 19 "siden du ikke får kjørt 1600*1200.

 

Kan anbefale Dells 20" uten widescreen, den får du for 5185,- Widescreen føler jeg ikke at jeg har noe utbytte av så dropp det og spar noen spenn på skjermen. Ellers er Dell sin fantastisk bra til spill, selv om det sikkert finnes noen fanatikere som synes lcd er uakseptabelt til gaming.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Joda, men jeg antar at vi har med en gamer å gjøre her? Og hvis du skal dra nytte av et 7800 GT eller GTX må du kjøre 1200*1600... Men om du trenger det? Nei, kanskje ikke, og i så fall kan du jo spare deg for en så fet prosessor og skjermkort i samme slengen og heller bruke pengene på noe ordentlig morsomt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Det er ikke så mye å forklare egentlig. Hva skal du bruke pcen til? Du skriver spill til å begynne med, men ut fra ditt siste innlegg ser det jo ikke slik ut...

 

Det som koster spenn er skjermkort og prosessor, og jeg kan ikke forstå helt at du trenger noe fra øverste hylle her. Så spar en haug med penger og kjøp noe litt dårligere, f.eks en AMD Athlon 64 3000+ og et 6600 GT kort.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Neida, jøje meg -det går da flott an å spille på 1280*1024 og hvis du er fornøyd med det så finn deg en rimelig 19" som du liker!

 

Men da trenger du heller ikke noe fancy skjermkort eller knalldyr prosessor for du får ikke utnyttet dette ved "vanlig" spilling. Så der sparte du en masse penger på ikke å være så kresen -gratulerer. Skal du tenke litt for fremtiden kan du jo klinke til med 7800 GT og en kjappere prosessor med tanke på eventuelt kommende spill.

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje ha valgt ASUS A8N SLI-Primium og en AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz (San Diego) og et 7800GT kort, ram ville jeg ha tatt noe OCZ 1024MB

 

Skjerm: Link

Tastatur: Link

Mus: MX518 (RÅ :D )

Høytt.: Dropp det, kjøp heller en audiokabel fra pc til anlegg (hvis du har) blir mye bedre ;)

 

4. Hva trenger jeg vifter til?

Detsier seg selv egentlig, det er for at det skal bli bra luftsirkulasjon som fører til at det blir kaldere temp. inni der som fører til at pcn ike går varm og går bedre(?)

 

Jeg hadde kjøpt en SWIFTECH vifteløs cpu kjøler, veldig bra!: Link (fant den ikke på komplett.. :S )

 

Bare noen tips fra meg her :)

Lenke til kommentar

Har du virkelig bruk for eget lydkort på headset'et? altså USB tilkobling. Tipper du får nøyaktig samme headset for halve prisen hvis du dropper usb lydkortet.

 

et eksempel er Sennheiser PC150 til ca 500kr, Sennheiser PC155 med USB koster ca 800kr. Altså akkurat samme headset, bare 300kr dyrere pga USB lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...