Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo s40 1,8L 115 HK -97 : trenger tips

lohelle

Anbefalte innlegg

Hei!

har en volvo S40 97 modell.. Den er egentlig ganske pen, men dog litt "kjedelig". Noen som har tips til "lett" styling som tar seg godt ut på denne? Skal ikke overdrives! Har bare ikke så mye kjennskap til hva som kan/bør gjøres med disse.

Skal se mest mulig "originalt" ut! noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første steg;

- Felger (17" eller 18")

- Senking

Utrolig hvor mye disse to tingene gjør med en bil.

Deretter kan du jo fyre igang øyelokk, nye fangere, sideskjørt, leppe, osv. Kanskje ikke så "lett" styling, dog.. :)

www.realcar.se har forøvrig mye morsomt til Volvo..

Lenke til kommentar

nå er det vel ikke noe nytt at volvo har hatt meget trimmevillige og sterke motorer opp igjennom tidene.. Noe "tøft" som kan gjøres med DENNE motoren? turbokit osv til volvo har tidligere vært meget billig (mye billigere enn til dde fleste andre biler)..

Felger er et must.. Men jeg tenkte på meget moderat styling ellers.. Masse spoilere osv er ikke aktuelt.. Men noen små endringer som gjør underverker hadde vært tøft.. Om det finnes da! :)

Lenke til kommentar

er det mulig å kjøpe lakkerte org. fangere til denne bilen tro? mange biler har vel lakkerte fangere på sine "pene" utgaver.

Eller noen som har link til uoriginal PEN fanger til denne? (nedre del) Jeg vil ikke ha noen HARRY sak som stikker en halv meter frem og ligger 2 cm over bakken..

Lenke til kommentar

mon tro om det går ann å kjøpe ferdig lakkerte deler etter fargekoder...

Bestilte et nytt lykteglass fra denne gjengen nettopp (et er 6 mnd gammelt og et er 8 år.. så man ser forskjell) kostet ca 300 kr mener jeg på..

Er det enkelt å "konvertere" fas1 s40 til fas2? (utvendig)

Lenke til kommentar

Er det enkelt å "konvertere" fas1 s40 til fas2? (utvendig)

Skal du få dette gjennomført må du bytte fremre og bakre støtfanger, baklysene, fremskjermene, innerskjermene også tror jeg, blinklysene og hovedlysene. Er mulig det er mer også som jeg ikke kommer på i farten.

Du kan jo bytte grillen. Den du har nå er vel en chrome grill ellerno, Fra 02 eller 03 kom denne bilen med annentype grill, populært kallt XC-grill. Bytte til den gjør også mye på utseendet. Du kan jo også kjøpe en annen grill som ikke er orginal også da... ;) Grillen er den samme som på fas1 og fas2.

Lenke til kommentar

tror det "aktuelle" er bytte av lykter fremme kanskje.. er egentlig veldig pen bilen slik som den er.. men nye lykter gjør seg egentlig (innbiller jeg meg).

Vi får se! Først skal jeg støydempe resten av dørene og dørken. Ble merkbart mindre dekkstøy etter demping i høyre fremdør. :)

Nå må jeg bare prøve å ta ut setene uten å ødelegge noe. Ser ut som jeg må løsne på 3-4 bolter for å ta ut....

Lenke til kommentar

Uff uff.. koster ca 7000 for lykter fremme (fase2 med klarglass osv)...

Vi får se om jeg KLARER å dy meg.. har veldig lyst på disse.. Får vel svi av litt gryn på bilstereo først..

Noen som har kommet over "brukte" slike..? glasset ytterst KAN være knust (da dette er billig)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

liten oppdatering bare...

kjøpte nye lykter til denne på ebay. Ble meget bra! får bare se om jeg finner ny grill nå! Lyktene kostet meg 2500 kr inkl frakt. Eneste ulempe er at disse lyktene ikke har el justering... Men DET er ikke verdt 5000.. :)

EDIT: har parklys også nå... :)

lys.jpg

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...