tKila Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Er det mulig å kopiere dvd med surround lyd (dts, dolby digital) til divx og xvid? Og er det vanlig? Endret 5. september 2005 av tKila Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 OT: da kan du bruke denne knappen Mener det går, det har gått på DVDer jeg har brent Lenke til kommentar
W Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det går ann, men vet ikke helt hvordan. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Vil ikke Divx-filen bli veldig stor og poenget veldig lite? Lenke til kommentar
W Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Vil ikke Divx-filen bli veldig stor og poenget veldig lite? Nei,du får dem på 1,4 GB. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er det ikke da like greit å bruke vanlig DVD-format? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er det ikke da like greit å bruke vanlig DVD-format? Jeg for min del hadde hatt veldig god nytte av dette. Jeg ripper alle dvd-ene mine og legger de på Xbox'en, når jeg ripper de får jeg ingen synlige kvalitets-tap, og størrelsen faller 2/3, ulempen er lyden. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Flyttes fra film/tv til video Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Best å rippe DVD-filmene ja, istedenfor å bruke en masse tid bare på å komprimere om til Divx/Xvid. Tar en haug med tid, og resultatet blir ikke så bra. Blir ofte delt på to CD`er. Nei det er best å rippe DVD`ene dine. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Nei nei nei gutta. hør nå her. Divx filmer spilles av i stereo. De fleste nye forsterker / pcanlegg støtter det som heter Pro Logic II ( de fleste har vel hørt om Pro Logic tenker jeg. II er nokså gammelt også ). I forskjell fra Pro Logic, som gir mono i bakkanalene ved bruk av stereo fra lydkilden, gir Pro Logic II mulighet til å fordele stereolyd til fem høyttalere pluss subwoofer. Dette gir deg det beste resultatet med hjemmekinolyd på divx filmer.. Få deg en forsterker / pcanlegg som har Pro Logic II støtte så er du i gang. ( Og ja det funker på min Marantz SR7500.. sweeet! ) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Uansett det blir ikke det samme som Dolby Digital 5.1 eller DTS. Har selv en slik forsterker som du snakker om som har PLII og lydbildet er nokså tamt når en vanlig DVD-film (spilt i Stereo) skal spilles av. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 tja.. det er uansett det enkleste. Fordi DIVX støtter ikke surround lydspor hvis jeg ikke husker feil. Det er jo raw dataextraction etterfulgt av encoding. Man får med andre ord stereo sporet med seg automatisk Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg mener at det er best at han dropper hele Divx/Xvid greia og heller ripper DVD`ene sine. Enklere og mye mye bedre resultat, samt at han kan velge om han skal ha både og (Dolby Digitl eller DTS). Lenke til kommentar
W Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 tja.. det er uansett det enkleste. Fordi DIVX støtter ikke surround lydspor hvis jeg ikke husker feil. Det er jo raw dataextraction etterfulgt av encoding. Man får med andre ord stereo sporet med seg automatisk Feil. Har flere divxfilmer som det er har 5.1 DD lyd. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Dette er svært interessant, og jeg legger merke til at det er mye usikkerhet rundt temaet. Å kopiere dvdene i råformat har jeg ikke tenkt å gjøre (da kan jeg likegodt se på selve dvden). Hvordan er feks. divx/xvid filene som noen folk laster ned fra p2p nettverk på rundt 600-700 Mb? Er disse kodet i noen form for surround? Jeg mener å ha lest at AC3 lydformatet støtter surround 5.1 surround (Edit: jeg sa surround i surround. surround) Endret 5. september 2005 av tKila Lenke til kommentar
W Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvordan er feks. divx/xvid filene som noen folk laster ned fra p2p nettverk på rundt 600-700 Mb? Er disse kodet i noen form for surround? Nei. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 De fleste filmene som jeg har lastet ned, som er på 1,3-1,4gb er kodet i AC-3. Det funker utmerket via Xbox media center Dette har jeg kun opplevd på Xvid filmer og ikke Divx. Men fungerer sikkert utmerket på begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå