Gå til innhold

surround lyd på divx/xvid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke da like greit å bruke vanlig DVD-format? :shrug:

Jeg for min del hadde hatt veldig god nytte av dette. Jeg ripper alle dvd-ene mine og legger de på Xbox'en, når jeg ripper de får jeg ingen synlige kvalitets-tap, og størrelsen faller 2/3, ulempen er lyden.

Lenke til kommentar

Nei nei nei gutta. hør nå her.

Divx filmer spilles av i stereo. De fleste nye forsterker / pcanlegg støtter det som heter Pro Logic II ( de fleste har vel hørt om Pro Logic tenker jeg. II er nokså gammelt også :D ). I forskjell fra Pro Logic, som gir mono i bakkanalene ved bruk av stereo fra lydkilden, gir Pro Logic II mulighet til å fordele stereolyd til fem høyttalere pluss subwoofer. Dette gir deg det beste resultatet med hjemmekinolyd på divx filmer..

Få deg en forsterker / pcanlegg som har Pro Logic II støtte så er du i gang.

( Og ja det funker på min Marantz SR7500.. sweeet! )

Lenke til kommentar
tja.. det er uansett det enkleste. Fordi DIVX støtter ikke surround lydspor hvis jeg ikke husker feil. Det er jo raw dataextraction etterfulgt av encoding.

Man får med andre ord stereo sporet med seg automatisk

Feil. Har flere divxfilmer som det er har 5.1 DD lyd.

Lenke til kommentar

Dette er svært interessant, og jeg legger merke til at det er mye usikkerhet rundt temaet.

Å kopiere dvdene i råformat har jeg ikke tenkt å gjøre (da kan jeg likegodt se på selve dvden).

Hvordan er feks. divx/xvid filene som noen folk laster ned fra p2p nettverk på rundt 600-700 Mb? Er disse kodet i noen form for surround? Jeg mener å ha lest at AC3 lydformatet støtter surround 5.1 surround

(Edit: jeg sa surround i surround. surround)

Endret av tKila
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...