richardchristy Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har akkurat fått 4Mbit Lyse, og fast ip. Jeg fikk et skriv fra lyse hvor det sto at: "Du ahr fått tildelt offentlig IP-adresse. Du kan nå benytte IP-adressen 213.167.***.** på en pc, server eller ruter hos deg selv. IP-adressen tildeles via DHCP - dvs at din PC, server eller ruter må settes til å motta IP-adresse og DNS-adresser automatisk." Hvordan blir prosessen med oppsett av FTPserver? Jeg har koblet en switch rett i "hjemmesentralen" fra Lyse, og ut fra denne switchen går det kabel inn i serveren min. Kan noen gå gjennom prosessen for meg, jeg tenkte å bruke Bulletproof FTP server. Lenke til kommentar
DJ_Crash Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei... hmm , DHCP vil si at du IKKE har fast IP hos Lyse , men for tildelt Ip for en periode av gangen.. Hvordan switch/router har du?? Lenke til kommentar
bongofrakongo Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvis du har fast ip fra lyse , noe som det ser ut som når de skriver at du har fått tildelt en ip....... Da må du forwarde all trafikk i switchen til den pcen som skal stå som server www.portforwarding.com., Dine kompiser bruker din ytre ip som kontakt ip og switchen router disse til serveren bak switchen. Mvh b Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 worked out fine.. kobler all trafikk fra router til intern ip for selve serveren. Lenke til kommentar
moccah Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 "Du ahr fått tildelt offentlig IP-adresse. Du kan nå benytte IP-adressen 213.167.***.** på en pc, server eller ruter hos deg selv. IP-adressen tildeles via DHCP - dvs at din PC, server eller ruter må settes til å motta IP-adresse og DNS-adresser automatisk." Dette indikerer at du har fått fast ip adresse fra lyse. Denne IP`en _skal_ du egentlig motta fra DHCP serveren som står hos lyse, men det er ikke alltid dette fungerer like greit. Da må du evt. sette statisk ip selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå