darkchild Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 pc'en starter ikke hele tiden (psu'et som aldri begynner å gå, så plutselig får jeg på psu'et men nada skjermbilde (gfx kortet er ok), så hardbooter jeg og da kan psu'et noen ganger gå i 5-10 sek før det dør og jeg må vente en stund før jeg får noe liv i det igjen (må f.eks. ta ut og sette tilbake strømledningen etc)... noen forslag? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Info som mangler i ditt innlegg: Har PSU virket på samme systemet tidligere? Er dette noe som har oppstått av seg selv, uten nye komponenter i maskinen? Størrelse(W) og type av PSU. Resten av systemkonfigurasjonen. Svaret her forutsetter at PSU har sluttet å virke av seg selv. Hva med garantien? Ingen garanti-->Åpne og stille inn spenninger på PSU manuelt dersom du har mulighet for det. Det at du må dra ut ledningen(kjøre en resett) er ett tegn på at PSU har låst seg (for høy eller lav spenning på en/flere spenninger). Utfra symptomene ville jeg gjettet at en av spenningene er for lav. Dersom du med termen hardboot mener pin14->jord, skal du være klar over at omtrent samtlige PSUer krever en belastning på 12V-, 5V- og noen på 3,3V-linjen. PSUer pleier å starter uten, men det er ikke anbefalt(kan ødelegges). Forøvrig er det hardboot som er det beste sammen med multimeter(og belastning) for å stille inn spenningene. Dersom du har garanti så bør du sende inn PSU uten å teste noe-som-helst med egendefinerte instillinger på spenningene. Selv ville jeg kjøpt en ny PSU dersom ingen garanti(hvorfor kjøre med en selvmekket reodorPSU som plutserlig kan finne på å grille noe annet inne i boxen din...noe som kan hende ved gjentatte overspenninger før PSU kobler dem ut). Lenke til kommentar
darkchild Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Har funket i 2 år ca. Så for noen dager siden falt en cd ned på ledningene til psu'et og da døde bare pc'en og var helt død i noen dager (psu startet aldri, ergo var resten stein dødt), så begynte plutselig psu å virke igjen igår... men, oppfører seg da som først beskrevet. Så, selve psu'et er det ikke gjort noenting med (med hardboot mente jeg btw å holde av/på knappen til pc'en inne i 10 sek.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå