Gå til innhold

Aftenposten søndag skriver om WoW.


Anbefalte innlegg

Sorry, men det er nettop sånn det er. Folk begynner ikke helt uten

vidre med hasj hvis du tror det. Og svak? Er du helt dum? tror ikke du

skjønner dette helt.. Så nei du skuffer ikke meg, du har bare ikke

peiling.

Nei, jeg er ikke dum, ser visst ut til at du er det.

Forstår jeg deg rett så mener du at alle som fester regelmessig etter hvert går over til å bruke hasj og 'hardere' narkotiske stoffer?

 

I tillegg starter det jo gjerne med at man blir tilbudt noe slikt, da vil man kunne takke ja eller nei. Mener du en ikke er 'svak' om en ikke klarer å si nei? Hva vil du kalle det da?

 

Trolling er så utrolig teit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, jeg er ikke dum, ser visst ut til at du er det.

Forstår jeg deg rett så mener du at alle som fester regelmessig etter hvert går over til å bruke hasj og 'hardere' narkotiske stoffer?

 

I tillegg starter det jo gjerne med at man blir tilbudt noe slikt, da vil man kunne takke ja eller nei. Mener du en ikke er 'svak' om en ikke klarer å si nei? Hva vil du kalle det da?

 

Trolling er så utrolig teit.

 

Jeg forstår at det går å si nei, jeg har klart det selv men

tror du virkelig det er så lett å si nei for alle? Hele poenget

er at flere føler seg presset til å prøve, og etterhvert blir de

avhengi. Du får tro hva du vil, men det er ikke jeg som er dum.

Lenke til kommentar
Jeg forstår at det går å si nei, jeg har klart det selv men

tror du virkelig det er så lett å si nei for alle? Hele poenget

er at flere føler seg presset til å prøve, og etterhvert blir de

avhengi. Du får tro hva du vil, men det er ikke jeg som er dum.

Scneariet ditt gjelder kun et lite fåtall.

Det er ikke mange ungdom som blir heltidsnarkomane, slik er det bare ikke.

 

Jeg vet at det er noen, men det er langt ifra alle. Å påstå noe annet vitner bare om overdreven idioti.

Lenke til kommentar

 

Hasj nesten som røyk? Den var dårlig (hvis du snakker om effekten, that is).

 

Nei ikke effekten smarting. Jeg kjenner mange som røyker og

etterhvert har det blitt sånn at på festene blir det litt hasj, og

folk er mer villige til å prøve det hvis de røyker fra før.

Vel hvis du sier at hasj nesten er som røyk i fysisk form, så har du rett "smarting". Da kommer jeg med følgende påstand: Kokain er nesten som bakepulver ; --- D

Lenke til kommentar

Synes faktisk det er å gjøre sin sønn en bjørnetjeneste ved å la han ta et "friår" på denne måten. Man lar ikke en 19-årig gutt som bor hjemme bruke all sin tid på et spill. Hvis det hadde vært noe tak i denne moren så hadde hun eksempelvis krevd at han hadde skaffet seg en fulltidsjobb eller gjort noe annet for å bidra til den daglige økonomien. Ser ut til at hun måtte inngå kompromisser for å slippe konfrontasjoner med ham og holde husfreden.

Både mor og gutten kaller dette et "aktivt valg", men hvis du er avhengig av noe - uansett hva det er - så blir "det aktive valget" bare en meningstom frase.

 

Venter bare på når det vil komme søksmål mot WoW (eller lignende spill) fra spillere, slik at produsentene må bygge inn tidbegrensende tiltak i spillet.

Lenke til kommentar
Idioti? Jaja, det du sier er jo enda teitere men du skjønner

det jo ikke helt selv så ikke så mye jeg kan gjøre.

Måten du diskuterer på irriterer meg, du avfeier Goophy som en idiot med en gang. Men du vet jo best som er 17 år å har tydeligvis nettopp hatt opplysning på skolen om Narkotika.

 

Og svak? Er du helt dum? tror ikke du

skjønner dette helt.. Så nei du skuffer ikke meg, du har bare ikke

peiling.

Det er du som lever i en liten svart/hvit verden der du tror alkohol leder til hasj å dataspill og wow fører til noe mer enn bare ren tidtrøyte. Tro hva du vil, men ingen kan komme å fortelle meg at et friår for og kun spille wow er sunt.

 

Jeg har enda ikke vært på en fest der det har blitt røyket hasj åpenlyst, å jeg har festet og drukket min del.

 

men mer enn nok offtopic.

 

Denne mannen bør seriøst komme seg ut, kan umulig være sunt for det sosiale livet.

Lenke til kommentar
Synes faktisk det er å gjøre sin sønn en bjørnetjeneste ved å la han ta et "friår" på denne måten. Man lar ikke en 19-årig gutt som bor hjemme bruke all sin tid på et spill. Hvis det hadde vært noe tak i denne moren så hadde hun eksempelvis krevd at han hadde skaffet seg en fulltidsjobb eller gjort noe annet for å bidra til den daglige økonomien.

Helt enig, dette er svakt av moren - bor man gratis hjemme og ikke går på skole eller studerer på andre måter (= fullt mulig å minst ta seg en deltidsjobb) så skulle det da bare mangle at man ikke spytter i minst et par tusenlapper i felleskassa hver måned.

 

Med jobb så hadde han også kommet seg litt ut blant folk istedet for å råtne på gutterommet og miste enhver evne til sosialisering.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Artig hvordan folk prøver å rettferdiggjøre sin asosiale side ved seg selv. Selvsagt - dataspill har *noen* sosiale aspekter ved seg, men det å sitte 15-16 timer hver dag har ingenting for seg. Du komme deg ut en gang i blandt - det å være med i en guild rettferdiggjør absolutt ikke det du taper. Uansett hvor mye du lærer av dataspill - så etter en viss grense går det bare nedover (snakker nå rundt 5+ timer på en vanlig hverdag) - du taper så mye annet. Selvsagt, en som gjør det vil aldri se det selv - men det gjør ei en psykisk syk person heller (jeg insinuerer ikke at nerder er psykisk syke).

Lenke til kommentar

Ja, skal du kjøre et løp for å ta friår for å spille wow - bør du ha en sterk guild i nakken som hvertfall klarer utrette noe. Jeg har 20 dager mindre played enn han, men har mye bedre gear og tatt flerfoldie fler bosser og wiper ikke på onyxia selv med 20 mann.

 

Dessuten har jeg fått pult.

 

Men man skal få lov til å gjøre det man vil. Om dette er tingen for han, å sitte inne spille data hele tiden, så burde vi ikke bry oss stort om dette. Spiller vi ikke data, så runker vi eller ser på TV - så er ett fett igrunn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...