Han Far Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 I går slo PCen seg helt plutselig av. Jeg får enda ikke slått den på igjen. Tidligere har problemet oppstått to ganger, og begge gangene viste det seg at strømforsyningen var synderem. Den har på magisk vis begynt å virke igjen hver gang, en av gangene etter å ha blitt sendt til Microplex, som umiddelbart fikk den til å virke. Denne gangen, derimot, er det lys i keyboardet, så det må være strøm der. Det lille, grønne lyset på hovedkortet lyser også. PCen lukter slik den alltid lukter. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 har du prøvd å la strømkabelen være ute en stund før du slår den på igjen? Kan du ramse opp hardware? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kan den ha blitt for varm? ikke go' nok kjølig osv? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kan det være strømforsyninga?. Prøv å jump starte den. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Kabelen skal absolutt prøves nå. Kjølingen er nok ikke problemet, jeg har en ganske solid 120*120vifte, og har latt PCen stå på i godt over en uke uten problemer. Hovedkort: Abit BH7 Prosessor:Pentium 4 Northwood 2,4 GHz @ 2 GHz (ikke spør hvorfor, det er umulig å forklare) RAM: 512 Mb DDR Skjermkort: ATI Radeon 9700 Harddisk: 160 GB Western Digital (tror jeg) Lydkort: Audigy Strømforsyning: 400W Zalman En blå katode Kjører Fedora Core 3 Endret 4. september 2005 av simen_88 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Kan det være strømforsyninga?. Prøv å jump starte den. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=158981 Hmm, dette virker litt risky. Må jeg koble den fra resten av komponentene? Og er det rett og slett meningen at jeg skal stikke en binders inn i 14 og 15? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 jeg vet ikke hvor jeg har det fra men jeg har hørt at det kan være risikabelt med jumpstart av psu. Nå er det antageligvis ikke noe galt med powerknappen, men du kunne jo prøve å opprette kontakt med en skrutrekker istedenfor knappen på pc-en. Lenke til kommentar
sandman Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ta av prosessoren og sett den på igjen, evt. reset CMOS. Har funket for meg med samme problemet. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Jeg flashet CMOS, tok ut og satte inn CPUen og kortsluttet påknappen manuelt. Enda er det ingen reaksjon.Kan RAMen ha dødd? Ville det i så fall ha vist seg ved en plutselig nedstenging av systemet? Hvis jeg kortsluttet PSU uten å ha den tilkoblet noen av de mindre robuste komponentene, kan noe ta skade av det? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 *sukk* Det viser seg at strømforsyningen er død enda en gang. Jumpstarting virket rett og slett ikke. Den er tre år gammel. Tror dere Microplex vil reparere den? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kan det være strømforsyninga?. Prøv å jump starte den. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=158981 Hmm, dette virker litt risky. Må jeg koble den fra resten av komponentene? Og er det rett og slett meningen at jeg skal stikke en binders inn i 14 og 15? Ja det er meningen, men du kn jo koble fra alle komponetene viss du vill. Hovedkortet starter ikke. Har testet det selv fungerer som f**n Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 prøv og slå av og på power-knappen på strømforsyningen (om du har). på min funker den som en sikring .. har funket hos meg før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå