Gå til innhold

Izzat, en norsk film om ett gangstermiljø i Oslo!

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Man ser lett på traileren at filmen har blitt inspirert av en del andre filmen innenfor samme sjanger. Erfaringer har vist meg at det ofte blir ganske tøft. Skal sees.

Lenke til kommentar
Fikk litt 24 feeling av klippinga/redigeringa.

:wow:

Den er jo helt fullstendig bak mål.

Hvorfor det? Måten de legger opp flere handlinger på en gang (i samme bilde), er jo selve kjennetegnet til 24.

edit: Og det var det jeg fokuserte på når jeg gav det utsagnet, nothing more!

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
Argh, det er qicktime! får ikke quicktime til å funke med opera..

Tror du kan laste ned plugin på Operas hjemmesider (jeg klarer hvertfall å kjøre Quicktime i Opera).

Filmen ser faktisk litt god ut. Jeg takler ikke den 'to cool for school' stilen å holde gunnern på, og jeg vet det skal være realistisk og at de folka sikkert holder den slik. Men det ser bare teit ut.

Det jeg er mest redd for er at disse gangsterene ikke klarer å bli like kule som karakterer i slike filmer trenger å være. Her snakker vi om norske folk i norge som snakker norsk. Noe som ødelegger alt for mye av 'coolheten' deres. Vi får se ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Argh, det er qicktime! får ikke quicktime til å funke med opera..

Tror du kan laste ned plugin på Operas hjemmesider (jeg klarer hvertfall å kjøre Quicktime i Opera).

Filmen ser faktisk litt god ut. Jeg takler ikke den 'to cool for school' stilen å holde gunnern på, og jeg vet det skal være realistisk og at de folka sikkert holder den slik. Men det ser bare teit ut.

Det jeg er mest redd for er at disse gangsterene ikke klarer å bli like kule som karakterer i slike filmer trenger å være. Her snakker vi om norske folk i norge som snakker norsk. Noe som ødelegger alt for mye av 'coolheten' deres. Vi får se ;)

Jøss, i dag bare funka den helt uten videre...

Vel traileren var vel ikke "top-notch"...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha snakket med Elias (lederen i Young guns), har jeg forstått at ingenting i filmen er urealistisk og overdrevet. Han fortalte at denne type kriminaltitet skjedde, og at dette godt kunne vært ekte vare.

Filmen var en helt grei etter å ha sett den. Det ga meg et bilde på gjengkriminalitet jeg aldri hadde tenkt meg kunne skje i Oslo. Filmen var genrelt bra, men var litt teit at filmen var dubbet.

Jeg var heldig og fikk møte Elias (lederen i Young guns) og han hadde et flott foredrag om hans tidligere fortid. Det var utrolig rørende, og jeg fikk nesten tårer i øynene da jeg fikk høre om hva disse menneskene ønsket å oppnå, hva de ofret, og hva som har skjedd med dem idag. Spesielt når han fortalte om Farooq og en som var i samme posisjon som han. Farooq var ikke interesert i å nyte av godene de fikk av sine kriminelle gjerninger, ettersom han visste det var galt, men han gjorde det for venner. Hans eneste venner, som han hadde vokst opp med hele livet, drev med slikt, og han følte det som sitt ansvar å "beskytte" disse for å beholde et sterkt vennskap. Elias fortalte om en venn av han som var i samme situasjon, og som ble stemplet som Norges farligste mann. Han fikk 12 års fengsel. De fire første årene, fikk han besøk hele tiden, og alle vennene hans besøkte han regelmessig. Nå har han ikke hatt et eneste besøk de siste fire årene. Han vet ikke hvor kone og barn er, og han er ødelagt for livet. Kun for det han gjorde for vennene sine, og de har nå glemt han.

Skulle denne filmen vært mer interesang, skulle det vært om Elias sitt liv. Jeg fatter ikke hvor langt et menneske kan gå for å bevise sine tanker til andre mennesker. Da han fortalte om brorens død, kom tårene. Jeg går ikke inn på detaljer, men det gjorde sterkt inntrykk på meg. Han har ivertfall trukket meg unna et slikt miljø, og for det skylder jeg han en stor takk.

Lenke til kommentar
Dog, filmen kan bli interessant, selv om det er en smule latterlig med "Det handler om ære og respekt, om den mobbede invandrergutten som blir byens mest fryktede ganster".

Håper virkelig ikke at dette blir en slik film, selv om det er svært sannsynlig. Å lage film om et gangstermiljø i Oslo er omtrent som å lage en film om mafiaen på Svalbard, så vi får se hvordan resultatet blir.

4785884[/snapback]

Nei? Ser her at mange er skeptiske til realitieten, men dere hengte tydeligvis i feil miljøer da dere vokste opp, eller ikke var gamle nok. Som sagt snakket jeg med Elias (lederen for denne gjengen), og han sa at dette ikke var noe urealistisk, selvom ikke akkurat det i filmen skjedde, skjedde det lignende episoder, og at dette godt kunne ha vært virkelighet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...