Gå til innhold

Izzat, en norsk film om ett gangstermiljø i Oslo!

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste en artikkel om den i FILM, og jeg siterer:

Noe av det interessante med Gudfaren er at den tar en stigmatisert gruppe i samfunnet, og åfr dem til å oppleve seg om tøffe og øker deres selvrespekt. Kanskje Izzat vil være med på å gjøre det samme.

Jepp, det er akkurat det disse gjengene trenger; å føle seg enda tøffere.

Dog, filmen kan bli interessant, selv om det er en smule latterlig med "Det handler om ære og respekt, om den mobbede invandrergutten som blir byens mest fryktede ganster".

Lenke til kommentar
Dog, filmen kan bli interessant, selv om det er en smule latterlig med "Det handler om ære og respekt, om den mobbede invandrergutten som blir byens mest fryktede ganster".

Håper virkelig ikke at dette blir en slik film, selv om det er svært sannsynlig. Å lage film om et gangstermiljø i Oslo er omtrent som å lage en film om mafiaen på Svalbard, så vi får se hvordan resultatet blir.

Lenke til kommentar

Filmen ser etter min mening ikke så veldig lovende ut!

Greit nok, de store massene liker nok pakistanere som flyr rundt med våpen, dop, og "respekt". Men det ser ut som om filmskaperne har overdrevet noe kraftig!!

Uno er nok en mye mer realistisk film :thumbup:

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Syns det ser ut som en slags norsk "Pusher". Tror det er langt mellom Schpaa å denne for å si det sånn.

Var ikke Uno den norske Pusher? Jeg har ikke sett den (Pusher, altså), men jeg har hørt at Uno tar mye fra den.

edit:

Greit nok, de store massene liker nok pakistanere som flyr rundt med våpen, dop, og "respekt".

Unnskyld, hvilke "masser" er dette? Jeg kan ikke forestille meg at tanken på innvandrere med våpen og dop er det alt for mange ser på som en fin ting...

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Med de store "massene", mente jeg ungdom og unge generellt.

Jeg tipper at denne filmen kommer til å få et relativt høyt seer tall.

Og dette VET regissøren, han vet at slike mafia/dop/action filmer står høyt i kurs hos mange kinogjengere der ute. Og han utnytter det for fullt, kanskje litt for mye...

Filmen kan nok ligne litt på filmen Scarface med Al Pacino, men regissøren av Izzat har nok overdrevet en del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...