stolheisen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hei! Pc vår har kilikka. så jeg må formatere harddisken, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. er det noen som kan hjelpe meg? Takker for svar Endret 4. september 2005 av stolheisen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Legg i en XP-cd. Når pcen booter fra XP cden, så spør programmet om du vil formatere før ny installasjon. Lenke til kommentar
stolheisen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Når jeg booter fra CD-Romen så får jeg ikke spørsmål om å fornatere disken. Jeg får: Hvis du vil instalere Windows nå, trykker du ENTER Hvis du vil reparere en Windows XP installasjon ved hjelp av gjenopprettingskonsollen, trykker du E. Hvis du vil avslutte installasjonen, trykker du F3 Det står ikke formater disken Lenke til kommentar
meeg Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Når jeg booter fra CD-Romen så får jeg ikke spørsmål om å fornatere disken.Jeg får: Hvis du vil instalere Windows nå, trykker du ENTER ... og etter at du har trykket ENTER her, får du spørsmål om du skal formatere eller lage en ny Windows installasjon. Lenke til kommentar
stolheisen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) OK, skal prøve det Edit: Nå kopierer installasjonsprogrammet filer. Skal den gjøre det? Endret 4. september 2005 av stolheisen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Du har kontroll på alt som skal tas vare på? Mine Dokumenter osv.. Lenke til kommentar
stolheisen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Har tatt backup Lenke til kommentar
stolheisen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Det tar sykt lang tid! Den er på 4%. Lenke til kommentar
Culex Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Husket du å si at du ikke skal beholde den gamle installasjonen før den begynte å installere?(Den har jeg gjort før....) Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er du ferdig eller pål? Lenke til kommentar
stolheisen Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jepp!! Lenke til kommentar
stylus Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har fått en bærbar av min bror og vil slette det som er på den og legge inn XP på nytt. På maskinen er det både XP og 2000. Jeg legger inn XP CD'n i cd rom i dockingstasjonen, trykker slik at jeg kommer inn i bios, men finner ikke ut hvordan jeg skal få pc'n til å starte opp fra CDstasjon! Har følgende valg: 1 docking 1 2 docking 2 3 HDD. (litt forenklet....) Noen som kan hjelpe meg litt raskt?? Lenke til kommentar
stylus Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det er en Compaq EVO N410c med docking. (CD/DVD er i docking....) Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Jeg har nesten samme problem. Når jeg har satt inn cd`en og trykker installere Windows XP. Så kommer 2 alternativer opp: -Oppgradering -Ny instalasjon Hva skal jeg gjøre nå? står ingenting om formatering... Så netopp en annen ting. Hvis jeg høyreklikker på harddisken, så er det er formatering alternativ.... Hvordan virker dette? Hvis jeg har formatert, er det bare til å instalere XP på nytt, så har jeg en "helt ny pc" Eller må jeg ha andre instalerings cd`er og? Endret 2. september 2007 av sniper_eagle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du velger ny installasjon. Sa kommer du senere til om du vil formatere. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du kan ikke formatere C, nar du er i Windowns Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når jeg har satt inn cd`en og trykker installere Windows XP. ... 9411391[/snapback] Det holder ikke bare å sette inn CDen mens du kjører Windows. Du må starte PC på nytt for å boote fra CD. Da ser det slik ut: http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Etter å trykt videre som du sa så kom dette opp: *Avanserte alternativer (kopier filer til og fra en annen plass) *Tilgjengelighets alternativer *Neste Tipper jeg trykker neste. Da kommer 2 alternativer opp: * Ja, last ned det oppdaterte instalasjonsfilene(anbefales) * Nei hopp over dette trinnet og forsett windows instalasjonen. Hva skal jeg gjøre nå? takker for svar Endret 2. september 2007 av sniper_eagle Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når jeg har satt inn cd`en og trykker installere Windows XP. ... 9411391[/snapback] Det holder ikke bare å sette inn CDen mens du kjører Windows. Du må starte PC på nytt for å boote fra CD. Da ser det slik ut: http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp 9411564[/snapback] Dette ble for avansert:P Får bare gi opp... Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Dette ble for avansert:P Får bare gi opp... 9411852[/snapback] Thats the spirit. Men seriøst du burde ikke bare gi opp sånn uten vidre. Endret 2. september 2007 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå