Gå til innhold

Bare en av 3 brikker vil kjøre

lillaflodhest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et aldri så lite problem jeg trenger hjelp med.

For en drøy måned siden kjøpte jeg en ram brikke. Ddr ram pc 3200 fra twinmos, 512 mb. Fra før hadde jeg 2 stk 256 mb brikker av same sort. Kortet jeg bruker er Msi k7n2, og en amd xp athlon 2500+ socket a prosessor.

Dette har virket perfekt lenge, men så plutselig i dag fikk jeg memory failure etter hver oppstart og kunne ikke boote før jeg tok ut de to 256 mb brikkene. Jeg har prøvd alle kombinasjoner, men det er bare 512 brikka som virker, da kun alene. Det rare er at det ikke er kortet siden brikka kan stå i hvilket som helst slot.

Kan det vere biosen? Eller er det brikkene? Sansynlighetenf for at 2 brikker ryker samtidig er da ikke så stor eller hva? Kanskje det er noe med kortet? Jeg aner ikke...

Setter veldig stor pris på alle råd, for 512 mb ram er noe jeg helst ikke vil leve med så alt for lenge=)

Helsing meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva som er galt her, virker det merkelig at det oppsto plutselig etter å ha fungert perfekt i lang tid...

Med mindre du har forandret noe i BIOS vil jeg nærmest utelukke den som feilkilde. At alle slotene fungerer tyder jo også på at hovedkortet er som før.

Det minst usannsynlige blir vel da at begge 256-brikkene er ødelagte - dagens mysterium i så fall... Men jeg ville ha prøvd dem i et annet hovedkort hvis mulig.

Lenke til kommentar

Da er det trolig en sammenheng. Det kan kanskje ha vært en "ukontrollert elektrisk puls" som har tatt knekken på brikkene - noe må det jo ha vært.

Selv har jeg røsket ut kontakten hundrevis av ganger, og generelt gitt ganske mye juling til hardwaren min, uten å oppleve slike ting. Men det skjer vel.

Har du garanti?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...