Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med Bios problemene mine? PLIS

Kriwin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et plagsomt problem her! Jeg har en Amd Athlon xp 3200+ cpu og et Asus A7V880 Hk.. For noen dager siden så skjedde det noe med Cpuen min som gjorde at den bare vil gi 1.1ghz av cpuen istedet for 2.2ghz!!

Alt står på Standard i biosen....

Har hørt at det å Flashe biosen skal hjelpe? Jeg vil tru at det å oppdatere biosen holder men:P

Og problemet er at Jeg ikke vet ossen man gjør noen av delene!!

PS: Har ikke Diskettstasjon!

Kristian

Endret av Kongen_w
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke flashe, det er nok å bruke fem tastatrykk i BIOS for å klokke opp CPU til vanlig hastighet igjen. Noen andre her kan sikkert si deg hva som er korrekt FSB og multiplier for 3200+, så bare finner du et sted i BIOS hvor det står "FSB" og "Multiplier" og endrer tallene her til det korrekte :)

Lenke til kommentar

Det Blib :blush: sier er korrekt.

Av en eller annen grunner fsb hos deg blitt satt til 100, den skal stå på 200. Multiplieren din står på 11 og det skal den gjøre.

edit: leste innelegget ditt under. Fins jumpere på hk som bestemmer hva fsb kan være, du har ikke vært og flyttet på noen i det siste.

edit2: Blip--> Blib

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Trenger ikke flashe, det er nok å bruke fem tastatrykk i BIOS for å klokke opp CPU til vanlig hastighet igjen. Noen andre her kan sikkert si deg hva som er korrekt FSB og multiplier for 3200+, så bare finner du et sted i BIOS hvor det står "FSB" og "Multiplier" og endrer tallene her til det korrekte :)

Selvfølgelig har jeg sjekka det! Alt står på standard sa jeg...:p

Når den står på standard så står FSB`en 200.. Når den står på standard skal egentli det stå 2.2ghz men siden det er ette eller annet DRITT Med pcn min så er den bare på 1.1ghz!:O

Kristian

Lenke til kommentar
Blip

:cry:

Da er saken enda enklere. Bare finn ett eller annet sted i BIOS hvor det står "FSB". Her skal det også stå tallet 100. Trykk på Enter, eller bruk piltastene eller hva det nå er BIOSen din liker og velg 200. Så lagrer du innstillingene og rebooter.

Det at den er satt til 100 er en failsafe som BIOS har dersom du avslutter PCen din på feil måte eller noe i den dur. I tilfelle vifta di har røket eller noe :)

Edit: Ikke ha den på standard da! Sett den på Custom og tving den til å velge 11x200 ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Blip

:cry:

Da er saken enda enklere. Bare finn ett eller annet sted i BIOS hvor det står "FSB". Her skal det også stå tallet 100. Trykk på Enter, eller bruk piltastene eller hva det nå er BIOSen din liker og velg 200. Så lagrer du innstillingene og rebooter.

Det at den er satt til 100 er en failsafe som BIOS har dersom du avslutter PCen din på feil måte eller noe i den dur. I tilfelle vifta di har røket eller noe :)

Edit: Ikke ha den på standard da! Sett den på Custom og tving den til å velge 11x200 ;)

Hmm..... Har prøvd det der, men den er på 1.1ghz:O Selv om FSB`en er på 200:(:(

Kristian

Lenke til kommentar
Det Blib :blush: sier er korrekt.

Av en eller annen grunner fsb hos deg blitt satt til 100, den skal stå på 200. Multiplieren din står på 11 og det skal den gjøre.

edit: leste innelegget ditt under. Fins jumpere på hk som bestemmer hva fsb kan være, du har ikke vært og flyttet på noen i det siste.

edit2: Blip--> Blib

Nei.. Sjekka i stad at alle står på rett sted.

Kristian

Lenke til kommentar
Du sier altså at HTT står på 200 og multiplier er 11, og at du leser av 1,1ghz hastighet på maskinen? Ytterst underlig, lyst til å poste noen screenshots fra cpu-z til oss?

Da er du nødt til å vente en stund! Har ikke Cpu-z skjønner du :blush:

Og vet heller ikkke hvor jeg skal få det fra:P

Edit: Og vet ikke om multilieren er på 11 men den er på standard!!:(

Kristian

Endret av Kongen_w
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...