Cinemarxism Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Broren min kjøpte seg en bærbar "MyBook"-pc fra ITbutikken. Installerte selv windows xp, det fulgte ikke med. Problemet er at usb-portene til maskinen ikke reagerer. Iallfall ikke til alt. Setter jeg i usb-nøkkelen eller musa (mx 518) skjer ingen ting. Maskina skjønner ikke at de er i. Hadde installert alle medfølgende drivere, pluss diverse oppdateringer for windows via nett. Funka fremdeles ikke. Dermed bestemte jeg meg bare for å formattere maskina og reinstallere xp. Etter å ha reinstallert maskina og jeg skal installere chipset-driveren på driver-cden får jeg en beskjed som forteller meg at filen "usbehci.sys" ikke blir funnet, og jeg blir bedt om å vise plasseringen selv. Søker rundt på maskina, men finner ingen ting. Jeg bestemmer meg for å sjekke om jeg kan finne filen på min stasjonære pc, i håp om at det å brenne fila på en cd og legge den i samme mappe på hans maskin vil løse problemet. Jeg finner to filer med navnet. En i mappen "C:\WINDOWS\system32\drivers" og en i mappen "C:\WINDOWS\ServicePackFiles".Jeg brenner begge to på en cd. Så går jeg tilbake til den bærbare, setter i cden, overfører filene og skal til å legge dem inn i riktige mapper, da jeg oppdager at mappa "C:\WINDOWS\ServicePackFiles" ikke finnes på denne maskinen (jeg vet ikke hva mappa hører til, men jeg gjetter at den hører til sp1/sp2 som enda ikke er installert på den bærbare etter formattering). "Jaja" tenker jeg, og legger den andre filen i riktig mappe. Kjører installasjonen til chipset-driveren igjen og viser til riktig plassering denne ganger. Så får jeg beskjed om at driveren ikke passere windows "kompabilitetstest". Trykker allikevel fortsett. Til min store glede får jeg nå opp noe som "Ny maskinvare funnet" og "USB-Routing funnet". Maskinen restartes, men ingen ting funker nå heller. Jeg går tom for ideer, og prøver å plassere filen som hørte til ServicePackFiles-mappa i drivers-mappa. Samme feilmelding under installasjon av chipset-driver igjen. Funker fremdeles ikke. Har spurt ITbutikken om hjelp, men de sier bare jeg bør installere sp2, selvom jeg gjorde det før formattering uten at det hjalp i det hele tatt. Kan det være driver-cden som fulgte med pcen som mangler riktig fil? Endret 3. september 2005 av dodraugen2k Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Du trenger ikke skrive så mye mer enn det som står i emnefeltet, for å forklare feilen. Start opp PC og gå inn i BIOS og slå USB på. (enable BIOS eller noe i den duren) Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Maskinen har den fattigste biosen jeg har vært borti. Er ingen valg som har noe med usb å gjøre der. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis valget ikke er i bios kan det hende usb portenes strøm er skrudd av . Gå inn i kontrollpanel, system, maskinvare, enhetsbehandling. Klikk deg deretter inn på usb og sjekk at det den er aktiv og at den fungerer Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Står at alle tingene under usb fungerer som de skal, og de er aktiverte. Fikk forøvrig mp3-spilleren til å funke nå, etter å ha installert driver. Så usb-en funker, ser ut til at det bare er enkelte ting den ikke registrerer. Musa funker ikke selv med drivere og slikt installert. usb-nøkkelen har jeg ikke noen driver til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå